söndag 2 mars 2014

Viltspår, valpar mm

I dag var det dax för en Road Tripp till Västerås med omnejd.

Jag och Monika packade in oss och mina 3 hundar i bilen och begav oss mot västerås, vi började på en gård ett par mil utanför Västerås för att hälsa på och trimma en av Monikas valpar från förra årets kull. Det var en lurvig liten kille som ställdes upp på trimmbordet men ner klev en stilig kille. 
Lite fotografering sen fick Ragnar komma ut och busa lite med Diesel.

Kommer tyvärr inte i håg vad han är döpt till
Sen åkte vi på sightseeing i metropolen Hallstahammar, med ett snabbstopp för lunch på den lokala grillen....
Efter denna kulinariska erfarenhet åkte vi till Elin för att titta på småvalpar och gå viltspår, till min stora förskräckelse skulle vi börja med spåret.... Ni som läst bloggen tidigare vet hur nervös jag blir när jag ska gå spår och inte bara när jag ska gå. Utan när jag bokade provet i början av veckan så började det att knyta sig i magen, i går när jag gick två små träningsspår och det inte gick något vidare, var jag nära på att ringa och avboka. Men så är jag så envis så det är bara att bita i hop och pina sig igenom 30-40 minuters skogsvandring.

Cider hittade spårstarten efter lite letande, irrade lite i första vinkeln men hittade spåret igen, övriga vinklar och bloduppehåll gick bra, och slutet hittade hon glatt viftande på svansen.
Matte var väl inte riktigt lika nöjd under spåret men desto lyckligare när vi väl var framme.


Efter spåret blev det gofika och valpgos och fotografering av lite motsträviga  valpar.
Åhhh vad jag blir valpsjuk, men jag behöver ju förhoppningsvis inte vänta så länge.


Efter en lång dag full med hundar och hundaktiviteter så har jag hunnit smälta att jag faktiskt har gått ett viltspår i dag med ett 
1:a pris i Öppenklass.
 

Nu går Cider på mammaledigt och vi hoppas på att magen växer till sig nu och att vi får några små Cidrar i början av april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...