torsdag 20 mars 2014

Semester

I söndags begav vi oss, hela familjen med syrran och hennes familj, ja utan Hampus men med Camillas kompis i stället, till Bjursås för 5 dagars skidåkning. Själv har jag inte åkt skidor sedan jag kunde försvara mig själv, typ 12 års åldern, så jag och även syrran skötte markservicen och promenerade med hundarna.
Vi bodde 9 personer (8 vuxna och en 10 åring) samt 4 hundar i en liten stuga på dryga 50m². Lite trångt men vad gör det när man har det så trevligt.

 Det var härliga dagar med omväxlande sol och snö, under tiden vi var i Bjursås så kom det nog totalt 20-30 cm snö.
 Gubbarna och barnen åkte skidor hela dagarna.
 Lite pauser behövdes det för trötta ben.
 Några åkte bräda och dom andra åkte skidor.

 Andreas som åkte skidor för första gången hade gott om skidlärare, dom stora barnen turades om att åka med honom i barnbacken första dagen så han lärde sig åka lift, svänga och bromsa.
 Snart fick han ordning på balansen och kunde flytta till en större backe.
 Gubbarna hade riktig lekskola.

 Andreas åkte med dom stora upp på fjället för att åka i dom stora backarna.
 Camilla åkte bräda

 
Så vi kan konstatera att vi hade en härlig semester med trevligt sällskap, mycket motion, härligt väder med både sol och snö. 
Hoppas det inte tar 7 år innan vi kommer i väg på vintersemester igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...