söndag 9 mars 2014

En mage som växer eller....

I dag har det gått 5 veckor sedan första parningen av Cider, mellan vecka 4 och 5 brukar man börja se magen på tikarna. Jag tittar och tittar, känner och känner, frågar familjen och vänner "är hon inte lite tjock"

Vissa dagar tycker jag att hon är jättetjock och vissa dagar ser hon ut som vanligt, funderingarna går om hon har fått för mycket mat, har inte ökat hennes mat ännu men Ragnar åt inte så fort så det är frågan om hon har snott hans mat...

Nyfiken är man i alla fall, är det några små Cidrar i magen eller är det bara mat och godis...

Jag brukar inte ta ultraljud på mina  tikar, det som kommer det kommer, men i bland blir man lite väl nyfiken, men en vecka till så ska vi nog se säkert om hon är dräktig eller inte.

Men trots lite hemmablindhet så tror jag nog att det är valpar på G, Cider är tokhungrig och trött, och visst ser hon ofta ut som en köttbulle.

Jag håller tummarna och förbereder mig för valpning om 4 veckor, dax att städa valphörnan där valparna bor första veckorna samt samla tidningar (går åt massor)

Cider 3 månader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...