torsdag 27 mars 2014

Torsdagsträning och tjockmage

Torsdagen den 27:e mars har varit uppskriven i almanackan i flera veckor som den dagen som Vallentuna BK hade torsdagsträning för första gången i år och temat var rallyträning.
Men då det inte har gått så bra med Pepsis träning sista månaderna så hade jag ingen som hellst funderingar på att åka. Men tillslut hamnade jag ändå nere på klubben för att gå bana.


Pepsi 2012

Rallyansvarige Carola Haag byggde en bana med allt från nybörjarskyltar till mästare, i bland stod det flera i rad så man fick välja, det var frestelse och hopp på banan.
 Med allt trassel vi har haft med vissa moment så körde jag banan som en fortsättningsbanan, några missar hade vi men lite pga. beslutsångest med vilka skyltar jag skulle göra. Annars gick Pepsi fint och satte sig direkt på alla skyltar utan den sista 1 2 3 sitt där jag fick tjata lite.

Passade på att gå en gång till men gjorde bara 7 skyltar men då med högerhandling i ett par skyltar, det gick oxå jättebra. Så kanske är det inte helt hopplöst.
Då dagens instruktör även är domare så fick vi lite tipp och råd om saker dom bestämde på rallykonferensen.
Den stora förändringen vi fick lära oss är START skylten.
Domaren säger välkommen in och du går fram till startskylten och börjar när du är klar.
Visst, så gick det till i bland tidigare oxå, men nu ska alla domare göra lika.
Det jag inte visste är att tidigare var det så att om du korrigerade ett snett sättande vid startskylten så fick du avdrag på helheten, men nu så bedöms startskylten som vilken skylt som helst med avdrag precis som alla andra skyltar.

Tipset vi fick var att tänka sig starten när man går över ringbandet, och sen köra alla skyltar som om dom vore moment, även startskylten.

Tänk vad bra det är att träna med andra ibland.

Det kändes lite konstigt att bara åka och träna med Pepsi, men Cider är ju mammaledig just nu. Men så ledsen hon blev när inte hon fick följa med. 

I dag innan träningen låg vi i sängen ett tag jag och flickorna och då kände jag en valp röra på sig för första gången, kanske kunnat känna tidigare, men Cider är inte riktigt bekväm med att jag lägger handen på magen och går gärna därifrån.

Men magen den växer och nu är det knappt 1 1/2 vecka kvar till beräknad valpdag, sen kan det ju skilja några dagar före och efter.


Cider dräktig 8  veckor


Börjar likna en jätteköttbulle.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...