lördag 10 augusti 2019

I går gjorde vi det igen


I går gjorde vi det igen, det som matte tycker är så jobbigt.
Denna gång fick jag vänta lite längre på spårprovet.
Bokade i söndags och skulle gå på onsdagen, men då fick domaren förhinder så vi fick ta det på fredagen.

Åkte hemifrån tidigt då det kan vara lite jobbigt att ta sig igenom Stockholm en fredagseftermiddag och det var det, det tog nästan 2 timmar i stället för 1.

Väl på plats så fick Eevee börja, jag blev anvisad vart upptagsrutan var och Eevee fattade direkt vad det handlade om, hon jobbade igenom hela spåret trots viltstörning på ett ställe och att dom skjutit gris i närheten natten innan.

Skottet gick bra och Eevee hittade klöven utan problem. 

Första 1:a priset bärgat, phu matte var genomsvettig och matt :-)

Liten paus och sen var det Dooley's tur.
Förra gången vi var där på prov så var hon lite försiktig och lite väl super noga med varje blodsdroppe.
Denna gång selade jag på och blev anvisad upptagsrutan och Dooley's hittade spåret direkt och gick raka vägen på spåret hela vägen till slutet. 
Det var så kul att se henne hon var så noga men jobbade i ett utmärkt tempo.
På återgången var hon klockren har aldrig sett en hund gå en så perfekt återgång.
Hon markerade en lega på ett ställe och till och med matte uppfattade det.
Skottet gick bra och klöven hittades.
Domaren sa till mig att jag skriver ingen etta i dag (jaha tänkte jag då blev det ett 2:a pris jag som inte har någon koll) så läste hon upp en fantastisk kritik och avslutar med att det blir en etta med Hp.

Vilken fantastisk känsla att flickorna klarade av båda spåren så bra trots sin osäkra matte.

Så skönt att ha hittat en domare jag känner mig trygg med igen, det gick ju bra med Leif som vi använde oss av förrut. Sen har jag någon till som jag kan gå för som oxå är bra.
Det är helt klart värt att åka en bit för att känna trygghet.

Flickorna fick fira på vägen hem med cheesburgare och matte firade med lite bubbel när vi kom hem.

Nu kan vi räkna bort 2 spår till, förhoppningsvis "bara" 4 kvar.





Dooley's kritik





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...