söndag 29 september 2013

Rallytitlar x 2

I lördags styrde jag och flickorna bilen mot Norrtälje och Roslagens BK

Det var dax för Rallylydnad igen, det var samling för Nybörjarklassen kl 8,30 och start 9,00
Cider hade startnummer 8 av 36. 

Banan var inte något krånglig men lite svårigheter fanns det, framförallt var det en hel del tempoväxlingar. 
Första skylten var våran största svårighet, ligg under gång.

Men det klarade prinsessan galant, tempoväxlingarna fixade hon galant, lite småfel blev det, några nos mm.

Efter våran runda satte jag mig på min stol och tittade på dom andra, efter en stund så slog det mig att jag inte kom i håg om jag stannade på sista skylten (sitt spring) eller inte....
Men så tänkte jag att det måste jag ju gjort, men kan ärligt säga att det var allt i huvudet.

När jag sen fick protokollet så fick jag -10 på sista skylten med kommentaren sitter ej.
Ops, snacka om blackout....

Men vi fick i hop snygga 82 poäng trots allt och med de Ciders första titel

Cider (RLD N Accounts Vision Of Love)

 Efter en lång förmiddag så tog jag en promenad med flickorna i väntan på fortsättningsklassen som inte började förren klockan 14 trots att det var två olika domare. 
Vädret varierade mellan sol och duggregn och isande vindar.

Pepsi hon startade som nummer 1 i Fortsättningsklassen, Hon var jätteduktig och följsam och gjorde det mesta perfekt, några snea sättande mm men så duktig.

Efter halva banan var det dax för frestelsen med två leksaker. Pepsi kastade inte en blick på sakerna, skylten efter var backa 1, 2, 3 steg och då kom man tillbaka till frestelsen och när Pepsi skulle gå in vid min sida så snodde hon leksaken i frestelsen. Sen fick hon som den tokmaja hon är, totalt psykbryt och lekte med leksaken....
Det tog ett tag innan hon ville släppa och låta leksaken ligga, sen var det hopp och precis efter 270 gr vänster brevid ringkanten, jag var livrädd att Pepsi skulle skutta ut från planen efter hindret, men jag fick hejd på henne och det blev väl ingen vacker sväng men vi klarade det.

Efter min start plockade jag ihop och åkte hem, jag var trött och kall och lite besviken då jag var så gott som säker på att vi antingen blev diskade eller fick massor med avdrag sista halvan på banan. Jag hade inte orkat sitta till klockan var över sex på kvällen för att veta om vi fick ihop tillräckligt med poäng för en ny titel.

Tävlingssekreteraren var så vänlig och lovade smsa resultatet efter tävlingen var slut, då det var sista anmälningsdagen för Rallytävlingen på Vallentuna och hade vi inte klarat det så ville jag anmäla dit.

När smset kom så vågade jag knappt titta men vi hade klarat det med minsta möjliga marginal.
Vi skarpade i hop hela 70 poäng och kvlificerade oss. Jippie
Dagen innebar att även Pepsi fick en ny titel.

Pepsi (SEV CH RLD N RLD F Accounts Opportunity)

Nu ska vi snart börja träna högerhandling, jag och Pepsi, ska bli kul att se hur länge det tar innan poletten trillar ner, innan hon förstår att man kan gå fint på högersida, provade i veckan men när jag sa sitt så satte hon sig med nosen bakåt, hon ville ha mig på sin högra sida.

Denna vecka ska jag försöka träna lite fält inför B provet nästa vecka. 
Men jag jobbar sent, slutar 18,15 så jag vet inte riktigt hur jag ska hinna då det är mörkt klockan 19 nu för tiden. Men jag får lösa det på något sätt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...