söndag 22 september 2013

Cider på MH

I dag var det då dax att se vad för hund man har i snöret. 
För idag var det dax för Ciders Mentaltest.

Som utbildad mentalfigge och då jag har mentalbeskrivit alla mina hundar, så funderar man en hel del innan hur det ska gå, men man har även lärt sig med tiden att man oftast gissar helt fel.

 Så jag försökte verkligen gå till Mh med tomt sinne för att inte påverka hunden och se det lyckades i dag.

Jag är jätte nöjd med Ciders MH, visst finns det alltid saker som man skulle vilja ha ett annat resultat på men det var inga katastrofer i alla fall :-)

Cider fick en 3:a på skottet, det hade jag gärna sett att det varit en 1:a men efter en intensiv höst med massor med skotträning så blev inte skottreaktionen jätte förvånande då hon slutade att leka och letade efter fågeln som brukar ramla ner efter skott, men hon uppvisade inga rädslor och det är ju huvudsaken.

Här kommer lite bilder från dagen, vi började som första hund kl 8 så det var fortfarande lite mörkt och grått, därav lite suddiga bilder.

 Det där med kontakt var inga problem över huvud taget.
 Samarbetet med testledaren gick suveränt
Full fart
 Leka är ju alltid kul
 Harbanan var spännande, i alla fall en gång..
 Att stå still i 3 minuter gick hyfsat, det kom något enstaka pip i slutet.
 Avståndsleken var spännande och när A-figgen började prata då kunde man springa dit och titta.
 Någon som rycker upp en overall mitt framför nosen, visst blir man rädd
 Men vågar matte så vågar Cider
 Något som skramlar i skogen
 Det var ju spännande
 Spöken!!!!
 Att ta skydd bakom matte är bra.
Kolla det var en människa
 Sen fick matte jobba för att Cider inte skulle leta för mycket efter icke existerande fåglar.
Så då var det klar.

Cider (Accounts Vision Of Love) Känd mental status

Sen var det dax att skicka hem Cider med husse, och figga resten av dagen,

Vi hade totalt 7 Springer som alla såg trevliga ut.

Ha en bra vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...