söndag 18 augusti 2013

Åhhh vilken helg

I fredags tog min sjukskrivning slut och det var på tiden då jag hade anmält till en Rallytävling med flickorna på lördagen. 
Åkte till Huddinge och Apollogruppens tävling lite på chans då jag insåg att om det var en bana med mycket spring i så fick jag nog stryka mig, då knät nog inte skulle hålla för det. Men väl framme visade det sig att både nybörjar och fortsättningslassen var utan springtempo så det var bara att köra.

Så mycket träning har det ju inte blivit sista tiden.
Cider är i en inlärningsfas där hon försöker med allt om man säger tex sitt så kan hon ställa sig, sätta sig, lägga sig både på mage och rygg, bara för att kolla vad jag ville. Men hon höll i hop fint förutom ligg under gång, och det är väl mattes fel som inte tränat så mycket, där fick jag stanna och lägga henne så det blev fel övning, med lite andra småfel var jag lite osäker på om vi klarat oss. 
Men på prisutdelningen så fick vi 
77 poäng och en godkänd runda.


Efter lite väntan i fint duggregn var det då Pepsis tur i fortsättningsklassen. Det var väl inga större svårigheter lite klurigt med sakta förbi hindret, lätt att glömma bort efter hindret men det gick. Pepsi skötte sig fint förutom ett hopp på matte. Men vi fick tillslut ihop

88 poäng och en 2:a placering


2:a platsen delade vi med Lotta Claësson med Wilma (Fire'n Ice Rhythm Divine) som klarade sin 3:e godkända runda i fortsättningsklassen och därmed kan titulera sig RLD F 
Stort Grattis och tack för trevligt sällskap.
 Stort grattis även till Wilmas Svenska utställnings Championat i dag söndag.
Snyggt jobbat.

 Mina fina flickor.



I dag söndag kom nästa trevliga resultat.
Jenny och Amber (SE VCH Lost'n Found Antiqvqa Ambra) har i helgen varit på Agilitytävlingar i Frövi och i dagens Agilityklass 1 slog dom till med sin första 0ade runda och en fantastisk tid.

Stort grattis till er första

1:a placeringen och pinne.



I veckan var Ciders bror Linus (Accounts Valuable Issue) för lite trimning då det var dax att åka på utställning.
Stort grattis till Yhlva och Linus som i dag fick Excellent 
på SKK utställningen i Eskilstuna.



Sen har min kompis Monika Jansson varit i väg och tävlat lite med sina hundar, hon var iväg åt ett annat håll och tävlade rally med Ruth (Mounthoy Rebellious Ruth) i nybörjarklass och fick 94 poäng och en 4:e placering.
Med Peggy (SEVCH LP1 RLDN RLDF Mountjoy Painted Peggy) tävlade hon i Lydnadsklass 2 och fick ett 2:a pris

Monika och Ruth

Stort grattis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...