måndag 5 augusti 2013

Club Show/Open Show


I helgen var det då äntligen dax för årets Springer händelse nr 1.
Club Show 
i Ånnaboda, Örebro
Dagen efter anordnade Springer Mellansverige sin Open Show på samma plats.

Vi Carina Fia och jag åkte redan på fredagen och mötte upp Eva och Maire-Ly i stugan. 
Vi fick en trevlig kväll med mycket prat och en del vin, precis som vanligt när vi träffas.

På lördagen var det då dax för Club Show, Springerklubbens officiella utställning.

Först ut var lilla Elli (Lost'n Found Chevelle) som just nu är inne i en spökperiod och tyckte att det här med utställning inte var hennes grej, men domaren, Helen Björkman Kennel Barecho, tog sig tid med henne och det blev en del gos, så Elli fick en fin start på sin utställningskarriär. 
Elli blev oplacerad i en stor valpklass 2 men jag är nöjd med hennes första framträdande då både Elli och matte skötte sig bra.




Sen var det Ciders (Accounts Vision Of Love) tur, även här var det en stor juniorklass med många fina tikar.
Cider skötte sig suveränt i ringen , viket hon oftast gör, och fick Excellent i den individuella bedömningen, sen blev hon placerad
 4:a i konkurrensen med sitt första CK, Jippi. 
Vilken lite stjärna hon är min lilla Cider.

Pepsi (SE VCH RLD N Accounts Opportunity) går ju i jaktklass och denna dag fick vi hård konkurrens av en finsk superfin tik, men vi slog till och fick
 Excellent och blev placerad 2:a i klassen,
 jag är jättenöjd med det resultatet. 


En fantastisk dag med fantastiska resultat, solen sken och det var 30 grader varmt,kanske lite jobbigt med värmen för hundar och folk men hellre det än regn.
Stort grattis till BIS & BIS-R på Club Show 2013


 


Efter lite vila och en välbehövd dusch var det dags för Springerklubbens supé, en trevlig tillställning med god mat trevligt sällskap, ett fantastiskt vädet då blixtarna for fram över himlen utanför panoramafönstrena, trubadur som spelade hela kvällan  och inte minst prisutdelning till Årets springer och för speciella utmräkelser (championat mm) där Fia fick gå fram och hämta ett vackert diplom för att Zally (SE VCH Lost'n Found Baby Belle) blev Viltspårchampion förra året. 

Det blev inte en så sen kväll var väl i säng innan tolv men kunde inte sova, tror jag somnade halv 5 och det var dax för uppstigning 7,30 men jag kände mig hyfsat pigg efter bara 3 timmars sömn.

På söndagen var det då dax för Springer Mellansveriges Open Show (inofficiell)

Först ut av mina hundar var Cider, det var 5 st i hennes klass, hon skötte sig fint och domaren AnnSofie Öhman Kennel High Score gillade min lilla prinsessa och placerade henne som 1:a i juniorklass med HP. Jippi vilke tjej jag har kan säga att dom andra 4 tikarna var otroligt fina.

Pepsi gick i jaktklassen och vann den med HP

Så i bästa tikklassen fick Fia rycka in som handler åt Pepis då det är lite svårt att visa 2 hundar samtidigt, varken Pepsi eller Cider blev placerade.

Däremot var det sedan BIR/BIM finaler i varje klass samt BIS finaler i Jaktklass och totalt.

Cider var in först och trots att hon var så trött, den lilla tjejen, så hon knappt orkade stå på benen så kämpade hon på och blev

BIR Junior


Sen var det dax för BIS jaktmeriterad
och gissa vem som vann :-)


WOW vilken helg, fantastiskt väder, otroliga resultat båda dagarna och chansen att få umgås med mina fantastiska vänner hela helgen, chansen att träffa nya vänner alla med samma intresse för våra fantastiska hundar.
 
Stort grattis till Fia med Bettan (Hoffedalens Bettan) som nådde ett stort mål i helgen. Bettan så jättefin ut.
 
Grattis till Monika Jansson m valpköpare, Kennel Mountjoy för fina resultat bla uppfödargruppen som fick HP på Club Show.

Det tar nog ett tag att smälta denna helg, men nu är det dax att se om prinsessan inte bara är vacker utan har en hjärna oxå :-)

I dag börjar vi med viltspårträning, vattenapportering, fältträning och självklart även lite rallylydnad.

Detta är min sista semestervecka som jag ska riktigt njuta av, sola, bada (om det blir väder) fixa hemma, träna hund och bara njuta.

Ha en riktigt skön vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...