måndag 3 september 2012

Östra Cup

Nu ska jag då äntligen försöka uppdatera min egen blogg, har uppdaterat, skrivit resultat och börjat titta på dom 600 korten  jag tog i lördags till Östras hemsida, men nu ska jag uppdatera min egen blogg lite.



BIM-Valp                                    BIR-Valp
Accounts Voyager               Accounts Vision Of Love

Dagen började som många andra dagar denna "sommar" framför allt många hundaktivitets dagar med regn regn och åter regn. Årets Östra Cup skulle hållas på samma ställe där vi hade Nybörjarprovet förra veckan, alltå på Skånelaholm, vi måst ju verka helt idiotiska i folks ögon som står där helg efter helg i detta väder och ser lika glade ut varje gång.

Vi börjar bakifrån med resultaten, för det var det roligaste. 5 utav Ciders syskon var på plats för att ställas ut i valpklass, utöver det var det Cider och 4 andra valpar i två klasser 4-6 månader och 6-9 månader. Jätte kul framför allt att få se Ciders syskon igen, tyvärr han jag inte riktigt umgås med alla då jag hade 3 hundar som gjorde totalt 7 starter om man räkan varje gren för sig.
Men kul var det att se alla valpar och ägare.




Ciders utställningspremiär blev inte den lättaste då vi fick gå efter alla vuxna i en upptrampad hästhage med flertalet vatten och dypölar. Många vuxna hundar hade tyckt det var alldeles för kladdigt för att springa i men valparna trampade på, framför allt lilla Cider, hon brydde sig inte ett dugg om geggan utan sprang vid mattes sida varv på varv på varv. 
Domaren gillade verkligen Cider och pacerade henne som etta i sin klass, framför 3 systrar och en annan valp. Kanon kul tyckte matte och Cider fick lite karameller för gott arbete. 
Sen var det dax att möta vinnartiken från valpar 6-9 månader och även där stog Cider som vinnare.
Då var det bara vinnaren i hanhundsklassen kvar och det var Ciders bror, spännande värre och efter ännu några varv i geggan så visade sig det att domaren ville ha lilla härliga Cider som vinnar.
Fantastiskt kul ..... Hon är så duktig min lilla tjej.

Tack Christina Filén för denna mysiga och fantastiska lilla tjej.




Utav mina hundar var det Zingo och Pepsi som fick åka med och var med på själva Cupen. Det blev inga riktiga höjdarplaceringar för oss detta år men jag är nöjd med mina hundar. Båda tjejerna fick HP på utställningen men blev inte placerade.



Som tur var fick jag låna ett utställningstält av Carina, tack snälla Carina utan det hade det varit ohållbart att vara där, med den stora mängd vatten som föll under dagen



Men kul hade vi, alla kämpade på och alla hade samma förutsättningar, alla hundar var till slut lika geggiga och blöta.



Fia och Zally skötte sig som vanligt perfekt men blev inte heller placerade i utställningensdelen och då är det svårt att få i hop poäng för att bli placerade.



Fältdelen gick väl inte jätte bra, bägge mina hundar vägrade apportera den blöta och skitiga fiskmåsen som var apporteringsviltet, jag ville inte heller tjata på dom utan avbört apporteringen direkt när jag såg att dom inte tog den direkt, jag vill inte lära in något dåligt vilt betende. Får träna på lite mer hemma även på fiskmås.
Zingo skötte kontakten med domare och skytt helt utan problem så kanske har hon nu kommit på att det är roligare att jaga fågel än att stirra på skytten.

Vattnet gjorde Pepsi perfekt i det lite snåriga vattnet, men levererade som vanligt fågeln i handen på mig.
Zingo tvekade lite i igången till vattnet men viljan att hämta fågeln övervann allt även att simma förbi båten. sen la hon ner fågeln halvvägs upp på stranden, men men det är sådant som händer.

Jag var i alla fall nöjd med mina hundar som gjorde det mesta av det jag bad dom om.



Så här fin var utställningsringen när det var dax för prisutdelning. Men det var en tapper skara kvar.

Det är så många jag skulle vilja tacka och gratta men mest måste jag tacka Monika Jansson som rott i hop hela Cupen utan dig skulle det aldrig fungera så himla bra som det ändå gjord trots skitväder.
Alla funktionärer och domare ska ha en eloge som stod ut och var pedagogiska och trevliga hela dagen.
Sen till alla deltagare som kom från när och fjärran för att dela denna fantastiska dagen med oss i Östra avdelningen.
STORT TACK OCH GRATTIS TILL ALLA
STORT STORT GRATTIS TILL ÅRETS VINNARE 

SEU(u)CH NOUCH Stardom Special Effect
Ägare: Annika Sanchez

Nu tränar vi vidare inför nya utmaningar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...