onsdag 1 augusti 2012

Valpträning


I kväll åkte jag och några utvalda hundar till Ösmo för att träna lite framför allt med Cider.
Vi var hemma hos Anette Buske Kennel Soludden.

Det blev en hel del ringträning där jag insåg att jag och Cider behöver träna lite mer innan det är dax att gå på utställning. Hon gillar inte när man håller fast henne och hon tycker att det är jätte kul att springa så det blir mest galopp och skutt.

Sen tärnade jag och Cider lite sitt, ligg, sitt med pipa (vilket gick jätte bra) samt lite dummy apportering.

Sen var det hopp och lek med alla valparna, Cider och Kenzo samt Tania och Karins Cockervalpar.
Vi 2 benta fikade och pratade.

Även Boris var med och skötte sig jättebra, förutom när han försökte sno fikabrödet....

Bilden är inte den bästa jag tagit, den är tagen med mobilen och den tar inga bra kort, inte om man jämför med min kamera, men nu är det så att jag slarvat bort laddaren till kameran och därför kan jag för tillfället inte ta några kort, men det var andra som hade kamera och därför hoppas jag att det kommer lite bättre foton snart.

Tack tjejer för en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...