måndag 6 augusti 2012

Första dagen på jobbet


Ja då var den avklarad, första jobbdagen efter semestern.
Det tog ett tag att komma in i jobbet, läste lite mail uppdaterade kalendern och tittade lite på OS.
En helt ok dag på jobbet, sen när jag kom hem så blev det fort mörkt och det började hällregna. 
Så kanske kanske är det ok att ha börjat jobba.


I går tog jag alla mina hundar, ja nu börjar dom bli många, för lite fält träning.
Tränade på ny mark i högt gräs, lite snår och lite gles skog.

Zingo fick börja och gjorde ett fint sök hittade 2 av 4 dummissar, sen fick Boris komma ut, första vändan fick han gå i lina för att jag skulle kunna hjälpa honom lite på traven. Han var så duktig så han fick gå en gång lös, han har en fin fart men när "något" vid, en så där par hundra meter....
Ja ja vi ska träna mycket kontakt här i höst så kanske jag kan få honom att gå lite smalare.

Cider fick gå på sitt första sök, hon jobbade på bra och var med och letade efter sina roliga saker hela tiden.

Sen fick Pepsi gå en lite längre vända, vilket hon gjorde bra, tyvärr är hon lite nonchalant vid apportering av dummy hon tycker att det ska vara fågel.

Tyvärr var även alla jordens fästingar just där jag var i går, fick plocka krypande fästingar på både mig och hundarna hela tiden, men jag tror jag fick bort alla på mig i alla fall kanske någon kvar på hundarna det är så svårt att hitta dom i alla päls. Måste åka till apoteket och köpa mer fästingmedel.

Ha en bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...