söndag 29 april 2012

Tränings abstinens



Efter föregående helgs jaktkurs var jag så himla sugen att börja träna men ibland får man inte som man vill.
Denna vecka har jag jobbat sent, då är jag inte hemma fören vid 19 tiden.
På måndagen var jag fortfarande jätte trött efter kursen så det blev ryggläge i soffan.
Tisdag då var jag verkligen laddad för att träna men så ringer Marcus när jag är på väg hem och talar om att han måste åka och rensa avlopp hos svärföräldrarna, jaha då var det bara att tänka om och läsa läxor och fixa hemma istället.
Onsdag var det studiebesök på Studio B3 Höganäs Showroom inne i stan. Visst det var jättetrevligt med smörgåstårta och vin/öl och trevligt sällskap. Den kvällen var jag inte hemma förren midnatt. Torsdag hade Marcus bokat för fiske, så jag fick hämta Andreas hos farmor och handla och laga mat åt dom andra barnen när jag kom hem, inte klara fören halv 9 men nu var träningsbehovet för stort för att kunna hantera.

Jag tog fram två skålar och en hund i taget och tränade lite dirigering och ut kommando inne i vardagsrummet, det är tur att vi har ett stort hus.

I fredags var det skoldisco för Andreas och sedan fredagsmys, visst jag hade kanske hunnit ut och tränat men jag fick vika mig för soffmys och lets dance, inte riktigt mitt favorit program men men,

Lördag, äntligen helg, men pga sjukdom så blev det ett extra pass på jobbet (man måste ju ställa upp då chefen tog min lördag när det var Nybörjarprov B för 2 veckor sedan.)

Men efter middagen på lördagen hade jag fått nog.....

Äntligen kunde jag ge mig i väg i lugn och ro för att träna, jag åkte till favoritstället en bit hemifrån.

Det blev en bra träning där vi gick igenom några av övningarna vi gjorde på kursen.
Jag började med dirigering där Pepsi snabbt snappade upp vad vi gjorde medan Zingo gärna gick på den senast kastade dummyn (vilket är den hon inte skulle ta) men efter ett flertal gånger då jag fick kasta om alla dummysar så fick vi till slut till 2 lyckade dirigeringar. Sen tränade vi stoppsignal och lika där var Pepsi snabb på att snappa upp vad vi skulle göra och Zingo behövde traggla lite, det är ju så att dom ligger på olika kunskapsnivåer, det är ju så lätt att gömma att Zingo bara är precis fyllda 2 år medan Pepsi och jag har ju tränat ihop i många år nu.

 Efter träningen tog jag och hundarna en promenad ner till sjön. Jag satte mig ner på en stock och bara njöt av den fina vårkvällen och naturens alla ljud. Hundarna roade sig kungligt med att bada och leka.

 Söndagen bjöd även den på fint väder, shorts och linne åkte på sen var det trädgårdsarbete hela dagen. Jag städade hundgården och satte upp insynsskydd ja eller utsynsskydd mest eftersom vi har en gångväg brevid hagen, hundarna skäller gärna på dom som passerar, nu ska vi se om det blir bättre när dom inte ser dom.

 Ett önskemål från barnen var att sätta upp studsmattan, och visst med hjälp av alla barn även grannens lilla tjej så fick vi i hop alla delar och det kunde premiär hoppas.

 Har funderat på att sänka grinden till hundhagen men hittills har inte hundarna gått ut mer än någon gång, men det ser lite fånigt ut när halva hunden ligger utanför hagen...
 Jag fick även hjälp av Nova och Andreas att plantera om alla tomatplantor som nu har fått flytta ut i växthuset, nu gäller det bara att ha koll på om det blir nattfrost, då måste dom tas in igen.

Kvällen avslutades med en timmes promenad i kvällssolen, hudarna passade på att gytjebada i alla dypölar dom bara kunde hitta, men det är med hundar som med barn, jag tror dom mår bäst om dom får skita ner sig.

Imorgon är det en intensiv arbetsdag mellan 6,30-15,30 då vi i Danderydsbutiken ska ta över kundtjänst från huvudkontoret, hoppas nu bara att alla våra återförsäljare har stängt i morgon så vi inte blir nerringda.

Sen ska vi fira valborg på kvällen med grannarna nere på vägen. Ha en underbar Valborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...