torsdag 29 september 2016

Rallylydnad



Mitt bland valpar och renovering av vardagsrummet så har jag även anmält mig till rallylydnad med Gin, det var dubbla klasser på Österåkers brukshundsklubb, som ligger i grannkommunen och min gamla hemmaklubb.
 
Kan ärligt säga att mycket träning hade det inte blivit, hade tränat stå och ligg ett par gånger i veckan.
 
Men är man anmäld så är man, då Gin löpte så skulle vi starta sist, vi fick trevligt sällskap av Kerstin och Pungu och hennes vännina, Pingu behövde träna på koncentrationen i närheten av löptikar. Alltid lika trevligt att ha någon att prata med medans man väntar trots att man är satt i karantän :-)
 
 
Gin har ju lite problem med ligg då mest ligg utan sitt före och sitt stå och självklart är det med på första banan. Men friskade upp Gins minne lite innan start med att träna på stå och ligg, även lite svängar tränades.
 
Väl inne på banan var Gin lite tittig då vi inte hade kunnat ladda upp som vi brukar, med att gå runt banan och titta på alla innan start, för då har hon sett allt och bryr sig inte. Men då hon löpte så fick vi hålla oss på ena sidan av planen. Men efter en lite tittig start så hängde hon snart med mig, första svårigheten var stå, döm om min förvåning när hon gör ett klockrent ställande. Sen var det läggande där hon la sig lite snett men hon la sig, för övrigt kände jag mig nöjd, men man vet inte, lite nos här och var och en och annan bris så ramlar poängen iväg.
 
Denna gång la klubben inte ut några prislistor på SBK tävling innan prisutdelningen, vilket är både spännande och skrämmande. När dom står där med 2 buntar protokoll och ropar upp namn efter namn med hundar som inte kommit upp i dom 70 poängen som är godkänt resultat.
 
Men så skönt när första bunten är slut och man kan pusta ut, godkänt resultat....
 
 
Gin
(SE VCH RLD N Mountjoy Unclouded Unity)
 
82poäng Rallylydnad Nybörjarklass
 
och
 
Rallylydnadsdiplom nybörjare RLD N
 
 
 
Vi är så bra Gin och jag, trots att vi inte tränat så mycket.
 
Då målet för dagen var att försöka få titeln i Nybörjarklassen och jag ville hem till Loka och valparna så strök jag mig från eftermiddagens start, hade Gin inte löpt och skulle starta sist utan startat någon gång i början hade jag gått banan och åkt hem efteråt, det, har lite svårt att inte vara med när man ha anmält sig, men denna dag fanns det viktigare saker att göra.
 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...