onsdag 7 september 2016

Nybörjarprov A

 
Eva och Thomas lägger upp dagen.
 
Förra söndagen var det dags för Östras Nybörjarprov A
 
Jag stod som arrangör och vi hade 8 hundar till start. Jag och Cider var anmälda.
 
Hela veckan hade jag haft stenkoll på väderleksrapporterna, även om jag vet att dom aldrig är att lite på, drömvädret skulle vara 12-15 gr molnigt och hyfsat med vind då Cider är mycket värmekänslig.
 
Förra året hade vi 25-28 grader och strålande sol och Cider promenerade lugnt runt i värmen.
 
Men ibland får man precis det man vill ha, dessutom satt fasanerna så otroligt bra så Cider stötte 2 fasaner precis i början av släppet, satt fint i skott och kast apporterade fint, sen flög jävulen i Cider, hon la upp ett super sök men fick lite dålig hörsel ett tag och tog en stor repa vilket gjorde att vi nollade pga hon gick ur hand. Men jag är kanske inte supernöjd men nöjd att Cider visade att hon hade viljan att jaga igen efter ett par prov med dålig fart.
Duktig lite tjej

Cider apporterar

Cider

En nöjd Cider tillbaka hos matte efter lite egenarbete ....
 
 
Resultatet för dagen blev Ej godkänd.
 
Zally och Fia var också med, men för dagen hade Zally allt för dålig fart så resultatet blev även det ej godkänt.
 
Fia och Zally

Zally
 
 
Men i det stora hela så är jag jättenöjd med hela dagen.
 
Det roligaste var att Monika Jansson och Peggy ( Mountjoy Painted Peggy) äntligen fick till det och blev godkända. Vi har åkt på så många prov tillsammans och dom har missat på alla tänkbara småsaker, höll tummarna så hårt hela tiden och det hjälpte visst.
 
Monika, Peggy och domaren Eva Skog
 
Peggy

Peggy
Hela härliga gänget.
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...