tisdag 7 april 2015

Utställning mm

 
Då är påsken slut för detta år, liksom förra året så jobbade jag påskafton vilket jag inte gillade, framförallt för att det var Svensk vinnarutställning i Kista, men då jag har en fantastisk handler och valpköpare som åker med sina hundar.
 
Jag hade anmält Cider som Camilla skulle visa, då jag inte började jobba förrän 10.00 så jag åkte till Kista och gick in med Cider.

Trots att jag bara var där en timme var det mycket trevligt, jag han prata med en hel del folk.
 
Yhlva och Bobby var anmälda till juniorklass hanar. Detta var Bobbys premiär officiellt.
 
Yhlva var nervös men visade Bobby mycket bra och han skötte sig så fint i ringen.
 
Det var hård konkurrens och en väldig massa killar anmälda i klassen och Bobby behöver lite tid att växa till sig på så blir nog resultatet ännu bättre.
 
Bobby (Lost'n Found Daddy Cool)
 
Very Good
 
 Ägare: Yhlva Astner
 
 
Så fort Bobby var färdigbedömd fick jag springa till bilen för att hinna i tid till jobbet.
 
Cider visades i jaktklass av Camilla, där var även en Finsk hund anmäld men den lång rad utställninsttitlar, så Cider kom 2:a i klassen med excellent snyggt visad av Camilla.
 
 

Under påsken har vi hunnit med en del hundpromenader och så har vi nu kommit igång med rallyträningen för Cider och Loka, har tränat 30-60 minuter varje dag nu.

Loka har ju ligg och stå som måste läras in, hade inte ens börjat med det i måndags, men nu börjar hon så smått förstå ligg, stå är lite svårare.

Cider tränar på att backa rakt framför, bärande av föremål, skicka till kon samt en del annat. Men en hel del börjar släppa nu även fast vi har lite finjusteringar kvar.

Nu tränar vi vidare onsdag och torsdag, Loka får vilodag på fredag och Cider får vilodag på lördag, sen får det bära eller brista.

Ha en bra vecka
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...