måndag 20 april 2015

Stor glädje och en liten besvikelse

 
V börjar med det roliga, i måndags förra veckan var jag till min veterinär i Vallentuna och röntgade Loka. Det är ju som vanligt en lång och nervös väntan innan resultatet kommer ut på SKK.
 
Men veterinären var nöjd med plåtarna så jag var inte jättenervös.
 
Loka
 
Lost'n Found Dancing In The Dark
 
Höftledsröntgad med A höfter
 

Jag är så lycklig att min Loka är fri på höfterna.
 
 
Så till den lilla besvikelsen
 
Cider har börjat löpa så det var bara att stryka sig från lydnadstävlingen den 25/4 visst jag visste att hon skulle börja löpa när som och jag tror inte att det skulle passa bra någon annan gång heller, men lite trist är det allt.
 
I förra vecka fyllde Henrik 20 år, vi firade med nära och kära i dagarna 3 så lite sliten är man nu efter helgen, men nu är han ordentligt firad.
 
I dag har hårdträningen inför bruksdebuten börjat på allvar, på programmet i dag stod täning av budföring och framförgående. Budföringen gick ganska bra, hon sprang rakt till Marcus ett par gånger, så kanske börjar poletten trilla ner.
 
Framförgåendet var första gången vi provade, hon förstod först ingenting, hon går ju till och med bredvid mig på promenaderna, men en burk med lite korv i gjorde susen, så vi fortsätter att träna med belöning framför oss, kanske skulle det fungera med target, vet ej är inte så duktig på targetträning, men det fungerade när vi tränade in skicka till kon.
 
Ha en trevlig vecka
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...