torsdag 9 april 2015

Ringträning

 
 
I dag var det ringträning på Vallentuna BK.
Jag tog med hundarna och åkte dit, tanken var att Gin skulle få ringträna och dom andra flickorna skulle träna rally, ja förutom Pepsi som i sin förtvivlan fick vara hemma.
 
 
Vi började med ringträningen Gin och jag, det var 5-6 hundar, flera valpar som var med, men Gin spanade in Bernensennen hunden som var så läskig förra gången vi var på klubben, den var med sin matte och tränade lite längre bort. Den var fortfarande läskig så Gin var tvungen att morra och skälla lite på den, det var även en mellanpudel där som var lite otäck, men efter en stund så insåg hon att det var hundar det också.
 
Vi fick börja med att springa/gå några varv så dom slappnade av, sen blev det enkilda "bedömningar" Gin fick stå på bordet så "domaren" slapp bryta ryggen, hon var riktigt duktig även om hon inte var så förtjust i att visa tänderna. Det får vi träna på mer.
 
Sen fick vi gå i trekant samt fram och tillbaka, kan säga att jag är så stolt över lilla Gin som aldrig har tränat på att stå och gå fint faktiskt kunde gå riktigt fint, i alla fall några steg.
 
Jag lånade en lite 5 månaders Lappsk vallhund som mest stretade och drog med sin matte så hon inte ville vara med, efter en lite stund fick vi fin kontakt och hon kunde visa upp sig korta stunder hon med.
När alla var klara så gjorde vi om allt igen, då var Gin trött så hon fick sätta sig i bilen.
 
 
Sen var det Ciders tur, vi tränade på hoppet, skicka till kon, byte bakom, bärande av föremål, snurr innåt, backa framför mm
Allt gick helt ok
 
Med Loka tränade vi serpentiner och toksnurren, sitt ligg och stå, där stå är det stora problemet, får nog ta en -10 på den, sitt gå runt och ligg gå runt, front gå runt, 360 vänster och höger, tysksvängen mm
Loka var riktigt duktig och var med mig bra.
 
Så nu får det bära eller brista för nu tar vi vilodag i morgon både jag och hundarna, kanske en prommis i skogen men ingen träning.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...