söndag 24 augusti 2014

Valputställning

 
I dag var det dags för dom små att debutera i utställningsringen.
 
Det var Loka, Loppan och Winston som var med i dag.
Det var STOKK som hade valputställning på Solvalla.
 
Alla valpar skötte sig bra, lite hopp och skutt var det över lag men dom är ju bara 4 månader så det får man ta, det var en vänlig domare som tog sig tid att prata med dom små.
 
Dagens domare var Sara Nordin och alla små fick fina kritiker.
 
Eftersom jag hade 3 valpar med från kenneln så hade jag mitt livs första uppfödargrupp.
 
I hård konkurrens med 3 fina valpar från Kennel Hot Feet så stod vi som segrare med HP och fin kritik.
Tyvärr blev vi inte placerade i BIS finalen.
 
Tack Yhlva och Mari för att ni orkade vänta på finalerna.
 
Den som det gick bäst för idag var
 Winston (Lost'n Found Detroit Rock City) som blev BIM med HP
 
Stort grattis till Mari med familj
 
 God tvåa  blev Loppan (Lost'n Found Daddy Cool) med HP
 
Grattis till Yhlva!
 
 Lilla Loka (Lost'n Found Dancing In The Dark) blev slagen av en snygg liten tik men fick HP.
 
Så av tre deltagande valpar så fick alla tre HP, jag är så stolt över Ciders små valpar.


 BIR vinnande uppfödargrupp med HP
 
Pepsi skulle ha varit med i veteranklass men när jag kom hem i lördags gick hon på tre ben, troligen har hon fått ett getingstick i foten, jag hoppas att hon snart är bra igen, pigg är hon men vill inte stödja på tassen så därför fick hon till hennes stora förtvivlan stanna hemma idag,
 
Stort grattis till Yhlva och Linus (Accounts Valuable Issue) som i dag tog två godkända rundor i rallylydandens Nybörjarklass och kan därmed lägga till titeln
 
RLD N = Rallylydnadsdiplom Nybörjare.
 
 
 
 Stort grattis även till Helen Lindstedt med Maya (SV CH LP1 2 RLDN RLDF RLDA Diplomerad vårdhund Hi-Design'n Just Catch Me)
som bara på någon vecka har klarat mästartiteln i rallylydnad. Så imponerande. Dessutom med 99 poäng.
 
 
Ha en bra vecka!

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...