måndag 4 augusti 2014

Allt på en gång

I helgen begav jag och flickorna (Pepsi och Cider) oss till Örebro för lite rallytävlande.
Det var dubbla klasser på lördagen och mitt mål var kanske lite högt satt men siktar man inte mot stjärnorna kommer man inte ens till trädtopparna. Målet var att få Cider godkänd i bägge starterna för att få titel och uppklassning till mästarklassen, vilket jag anmält till på söndagen. Pepsi fick åka med för att någon gång ska vi väl ha sådan tur att hon håller sig på banan så vi kan få vår sista godkända runda.

Men tillbaka till tävlingen, tidigt på lördag morgon (5,30) begav jag mig mot Örebro. Jättetidigt för mig som har gått och lagt mig vid 2-3 på natten sista veckan men fredagkvällen kom jag i säng hyfsat så det fungerade att gå upp så tidigt.

Väl på plats med burar, tält, kylväskor mm på plats så fick vi banan för första starten. För Cider en ok bana men för Pepsi en hemsk bana då 8:ans frestelse var nummer 2 och med 2 leksaker.

Dagens värme började tidigt och steg hela dagen, det var helt vindstilla och dåligt med skugga.
Cider är ganska värmekänslig så hon var inte den piggaste tjejen på tävlingen.

Men vi lyckades traggla igenom oss hela varvet och honnören gick super vilken var ligg vid sidan.

Kändes väl som vi låg lite på gränsen för ett godkänt men hoppas hoppas.
Sen var det dax för den som inte är ett dugg värmekänslig över huvud taget. 
Vi klev in på banan och klarade startskylten, närmade oss frestelsen där det satt en lite vit mjukis hund på vänster sida, Pepsi rusar fram direkt och luktar på den så där blev det -5p vi rundar konen och vips så hade Pepsi ett litet vitt mjukdjur i munnen vilket hon gärna ville ge sin matte, så hon hoppar upp med tassarna på min mage och vill ge den till mig, får henne tillslut att släppa den men - 10 p till, totalt fick vi ihop -17 på en skylt.....
Efter några skyltar var det backa på höger sida som Pepsi börjar förstå och vi fick guldstjärna där, domaren skrev det som allmän kommentar att det var riktigt snyggt gjort. 
Så alltså har hon lärt sig något :-)

Även här gick honnören riktigt bra.

När det blev prisutdelning så ropade dom bara upp godkända resultat och när Cider var en av dom första som ropades upp förstod jag att Pepsi inte var godkänd.

Cider fick 73 p och Pepsi fick i hop 65p tänk om hon låtit bli mjukisdjuret.

Sen var det lunchpaus och ombyggnin av banorna, såg snabbt att det var frestelse även i denna bana, men på banvandringen såg jag att det var godis och en boll. inga större problem med någon av hundarna, då det är mjukdjur och knutar som är den största passionen.

Ciders runda var seg och jag fick många förarfel för att jag var tvungen att stanna för att tex byta framför, för att Cider gick för långsamt, dessutom missade vi en skylt helt då hon missförstod vad vi skulle göra, honnören som var sitt framför gick jättebra.
Med Pepsi gick banan hyfsat bra, lite snea sättanden, lite trams men vi höll i hop bra, trots lite trams i serpentinen där det var långsam mars innan och efter och vanlig i serpentinen, då tyckte Pepsi att det var skitkul att få gå fort så hon snubblade över en och annan kon. Även Pepsi satt som en ängel i honnören.

Så när det var dags för prisutdelning var det ombytta roller.
Pepsi 78 poäng
och Cider 65 p.
Lite tråkigt att vi fick stryka vår debut i mästarklass, då vi faktiskt börjar få kläm på en del skyltar.
Men kanske var det bra då det även på söndagen var tokvarmt.
Pepsi får vänta ett tag med sin debut då hon kommer härja banan runt om det blir bärande av föremål, då kan hon inte behärska sig örver huvud taget. Undra om man får ha fågel som apportföremål, det kanske skulle fungera ;-)

När jag skulle packa in alla saker i bilen innan prisutdelningen så kunde jag inte låsa upp bilen med fjärrkontrollen och eftersom det är larm vågade jag inte använda nyckeln, ringde några nödsamtal men fick inga direkta tips mer än att prova med nyckeln, men ville inte ha en bil som stod och tutade under prisutdelningen så jag tänkte att jag gör det sen, när jag kom till baka till bilen så fungerade fjärren och jag vågade knappt stänga dörrarna innan allt var packat om det skulle hända något igen.
Kan säga att jag låste inte dörren på hela helgen.

Sent på eftermiddagen så bar det av till Glanshammar och kusin Helena med familj för lite middag och kusinmys, stannade över natten som planerat men kunde åka hem mitt på dagen på söndagen.

Summan efter helgen blev
Cider (RLD N RLD F Accounts Vision Of Love) tog sin andra godkända i avancerad klass.

Pepsu (SE VCH RLD N RLD F Accounts Opportunity) tog sin 3:e godkända i avancerad klass och där med 
RLD A = Rallylydnad avancerad

Är så stolt över mina fina flickor som i denna värme ändå höll i hop och klarade av att få varsin godkänd runda.

Pesi Rallydiplom Avancerad


Cider

Pepsi

Bästa flickorna


FM banan

EM banan
 I helgen var vi även hundvakter åt syrrans Aussitik Deedee, jag kanske inte vi då jag var borta, men det är tur man har en snäll gubbe som ställde upp och passa henne för då kunde även Loka vara hemma, även om hon tyckte att den 10 åriga Deedee var lite tråkig som inte ville leka.

 Söndagen slutade med att vi lämnade Deedee hos sin lillmatte och jag och Andreas åkte och badade.
Härlig avslutning på en härlig helg.



 Nu har jag fått lite valpbilder från D-kullen

Alltid lika härligt att få lite uppdateringar om vad dom gör.


Diesel (Lost'n Found Don't Stop Me Now) på fjälltur i Norge

Diesel verkar älska vatten

Även Winston (Lost'n Found Detroit Rock City) verkar gilla vatten





Winston
 I kväll åkte vi till grannbyn för fika hos Elsas (Lost'n Found Diamonds And Pearls) matte och husse.

Cider och Loka fick följa med, familjen har en fin damm på tomten med fina fiskar i, och gissa vem som tog sig en simtur där, jo Cider, ja även dom andra badade rätt friskt bland fiskar och näckrosor.

Det blev mycket  stoj och bus, försökte fota lite men hade bara telefonen med mig och Elsa hade ingen förståelse över att hon skulle vara sitlla.
Cider finsimmar i dammen

Loka, Elsa och Bob

Loka och Elsa leker

Loka och Elsa

Liten och nätt tjej, blir nog lite som mamma, Loka var mycket större.



Elsa
Efter fikat hann jag med att övningsköra med Henrik, så det där med semester är ju ingen semester precis :-)

Ha en bra vecka om du nu orkat läsa så här långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...