söndag 17 augusti 2014

Inte min helg....

Denna helg var full med hundaktiviteter samt lite annat, alltid kul med hundaktiviteter, men denna helg gick det inte riktigt som jag ville....
Men, för det finns faktiskt ett men, jag är jättenöjd med mina hundar. Även om inte deras sätt och utseende föll domarna i smaken så tyckte jag ändå att dom skötte sig bra och att dom är vackrast i hela världen.
 
Den som lyckades i helgen var av mig uppfödda
 
Zally (SE VCH Lost'n Found Baby Belle)
 
som i lördags var på SKKs utställning i Norrköping och
 fick Excellent och blev placerad 2:a i Öppenklasskonkurransen.
 
Stort grattis till Fia och Zally
 
Zally

Zally

Zally
 Tyvärr gick det inte lika bra i Eskilstuna i dag Söndag, Zally fick Good,
Cider ställdes för första gången i år, efter valpar, och för första gången i öppenklass, det hade vi lika gärna kunnat låtit bli, för hon fick bara Very Good, visst det är väl inte helt illa men tycke och smak är ju olika, och domaren i dag hade en väldigt bestämd smak, skickade ut många hundar med VG, Good och Sufficient.
Cider

Cider
 Pepsis barn från sista kullen Lost'n Found Chevelle "Elli" premiärvisades i dag på utställningen i Eskilstuna, även hon föll inte domaren i smaken, men jag är jättenöjd med hennes debut i ringen, hon skötte sig fint, sprang ganska bra och stod snällt stilla när domaren tittade på henne.
 
Elli fick Good
 
Elli

Elli
Elli har varit hos mig ett par dagar, tyvärr har jag haft fullt upp så jag hann inte ut och fota henne när det var dagsljus utan det började skymma, så så gott som alla bilder blev suddiga, men men det kommer fler tillfällen, men här kommer dom bästa.
 




 
I lördags åkte jag och Monika till Gävle, där mötte vi upp Åsa och Maja för att gå på Nybörjarprov och vattenprov.
Cider startade på vattenprov, hon satt fint i skott, men drog en liten bit när dom kastade fågeln, men jag fick stopp på henne innan vattnet, sen tvekade hon lite i igången, provade några olika ställen, men tillslut gick hon i men då hade hon tappat markeringen, hon simmade lite land näckrosorna ca 15 m ut och klev i land igen, jag gjorde ett nytt skick och då gick hon rakt i och simmade mot fågeln ända tills hon såg båten, då vände hon och det var bara att ge upp.
Jag har inte hunnit träna vatten så mycket så jag misstänkte att det skulle bli så här, men hoppet är ju det sista som överger människan.
 
Sen var det dags för Nybörjarprov B, Cider startade sist av 10 hundar, det var varmt och hon laddade mycket på alla skott mm, alla 10 hundar fick gå med hela tiden, vilket tär på krafterna.
 
När det blev vår tur så tyckte jag att hon jobbade på med en hyfsad fart större delen av tiden, hon slarvade i första apporteringen och släppte apporten på väg in men tog den igen, apport 2 var perfekt,
Stadga i skott och kast var jättebra och markeringarna tog hon.
 
Tyvärr räckte inte farten för att få ett godkänt idag men jag är jättenöjd med att allt annat fungerade så bra.
Cider
Stort grattis till
Monika Jansson och Mountjoys Painted Peggy som klarade vattenprovet och nybörjarprovet.
Det var ni verkligen värda så som ni har kämpat.
 
Stort tack till Camilla Jannesson och Monika Jansson för all hjälp att fota hundarna i dag på utställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...