söndag 10 juni 2012

Valpkurs






I dag började jag och Cider på valpkurs.
Kanske lite tidigt men det gäller att passa på när våran favorit instruktör ska starta valpkurs för sina och Karins 4 månaders valpar.
Tack snälla Monika för att jag och Cider får vara med.
Lilla Cider var minst på kursen med sina 10 veckor. 
Men ganska kavat så gick det bra och vi kunde vara med på nästan alla övningar. Vi hoppade över ligg övningen men tränade på hennes namn, ordet BRA, sitt och passivitet. Helt plötsligt vaknade ett litet 10 veckors monster i Cider, hon gnällde, morrade och hade jätte svårt att koncentrera sig. Men jätte kul och intressant att se, det är lätt att tycka att hon är liten och söt och därför inte ställa några krav på henne.
Men nu vet jag...
Hon är jätte liten.
Jätte söt.
Helt bedårande.
Men....
Hon har humör.
Hon kan vara lite stöddig.
och hon har helt klart en egen vilja.



Cider hittade en ny kompis Karins Cocker valp Alba. 
Dom lekte så bra med varandra och Alba var inte riktigt lika stor som dom andra.

Efter ett par timmars kurs och bus så var Cider så trött så ingenting kunde väcka henne. Hon protesterade inte ens när hon skulle lägga sig i bilen utan somnade direkt.

Lite bilder från dagen finns på webbalbummet länk finns nedan.






På kvällen när vi vilat upp oss lite åkte vi i väg jag, Andreas och alla hundar för att träna lite Rallylydnad,
bägge hundarna skötte sig bra, visst har vi lite kvar framför allt jag och Zingo men hon är duktig med tanke på hur lite jag tränat.







Sen blev det bus och lek en liten stund tills Andreas ville åka hem och äta glass




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...