torsdag 14 juni 2012

Skolavslutning

I dag var det då äntligen den dagen som nog är alla barns favoritdag, ja förutom julafton kanske.
SKOLAVSLUTNING
Två av familjens barn Andreas och Patrik slutade i skolan i dag. Andreas slutade 2:an och Patrik är nu så stor att han slutade 9:an.
Henrik den stackaren slutar först i morgon.
Men för mig och säkert för masor av andra föräldrar är skolavslutningen en dag i nostalgins tecken.
Jag har aldrig varit på en skolavslutning i vuxen ålder, och det har blivit 10 stycken nu tror jag, som jag inte har fällt några tårar, det är så vackert, barnen är så glada och man kommer själv ihåg känslan av att sitta där och bara längta efter sommarlovet.

Till sist efter alla tal och sånger var det då dax för det stora tårtkalaset.
Det finns hur många tårtor som hellst, i år tog dom inte ens fram alla tårtor på en gång. 
Till och med Patrik var med till Andreas avslutning mest för att få äta tårta men även att få hälsa på sina gamla lärare.

Så nu är det 
SOMMARLOV
ja förutom för Henrik som slutar i morgon.
Lung, ro och lata dagar för barnen.
Sömlösa nätter för oss föräldrar när barnen spelar musik, är ute och ränner eller har massor av kompisar här mitt i natten.

Vad det är härligt med sommarlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...