söndag 3 juni 2012

Det regnar och regnar







Apporteringsträningen har börjat





Helgen började med att klockan ringde 5,30 inte så kul en lördags morgon.
Det var dax för MH (Mentalbeskrivning) med Springer Östra och jag skulle var A-figge.
Detta skulle bli A-figge premiär för mig och under veckan har jag läst regler tittat på Youtube filmer och tränat på avståndsleken. Lite nervöst var det allt men efter första hunden släppte det och det var bara kul.
Det är så roligt att se olika hundar och deras olika beteenden.
Tyvärr hällde regnet ner hela dagen och det var 5 grader varmt (kallt) och trots klädbyte till fm fikat så var man dyblöt och kall när man kom hem.
Jag tände en brasa, la mig på soffan med en filt och 3 varma hundar och en bra bok. Boken fick jag inte så mycket nytta av för jag somnade ganska fort, men mysigt var det.





 Söndagen tillbringades med att försöka skotta och kratta ut resten av dom 10 ton jord som anlände i veckan. Marcus har jobbat och slitit och fått ut det mesta men lite var det kvar. På tisdag kväll kommer nämligen 400 m² gräsmatta som ska rullas ut så snart som möjligt. Men eftersom det har öst ner regn hela helgen så är nu tomten en stor dypöl. Visst vatten är bra för den nya gräsmattan men någon måtta får det ju vara.
I dag fick jag även hjälp av gubben att göra i ordning min rabatt som ska vara på den nya delen av tomten. 
Jag har så mycket blommor som jag fick lov att flytta förra sommaren då vi började med tomten, så mina små rabatter nere vid huset är överfulla. Men så småningom kan jag börja flytta upp dom. Det saknas lite jord men det får jag fylla på när den nya gräsmattan blir gångbar om ett par veckor. 

På kvällen åkte jag och hundarna och tränade lite Rallylydnad. Hundarna skötte sig bra. Cider fick åka med för att träna på att åka bil och för att träna på att gå i koppel. Hon var så duktig så.
Lite apporteringsträning blev det oxå trots att dummyn nästan var större än hon.


Min älskade Pepsi fyllde 6 år i fredags.
Det är otroligt så fort tiden går. 
Jag hoppas att vi får uppleva många fler födelsedagar med henne.
 
Denna vecka ser lite annorlunda ut då den är ledigt på onsdag, men i stället jobbar jag på lördag. Men det är den sista lördagen för sommaren så det kan man ju stå ut med.

Ha en bra vecka!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...