lördag 1 februari 2014

Rallylydnad


Idag var det dax för lite rallylydnad igen, denna gång var det Uppsala Hundungdom som var arrangörer och vi var i inomhushallen i Upplands Väsby. Nära och bra-

Då Cider började löpa förra helgen så fick vi starta sist i fortsättningsklassen så det blev sovmorgon, jag var på plats till 13,30 lite mysko känns det att börja så sent, men jag som är en kvällsmänniska tycker ju att det är fantastiskt med sovmorgon.S

Jag började med att gå banvandring för avancerad, då jag misstänkte att mina två starter skulle krocka och mycket riktigt så blev det precis samtidigt, men med väldigt trevliga arrangörer var det inget problem, jag fick flytta Pepsi och start sist.

Cider tyckte det var mycket spännande dofter i hallen och lekte dammsugare större delen av banan, men gjorde alla skyltar så fint. hon fick som vanligt beröm för sitt fina ställande och hon hoppade hindret utan några tveksamheter, hon är så duktig min lilla prinsessa.
Så efter en runda med lite låg nos och fina moment fick vi ihop

85 poäng och en godkänd runda.

Detta innebär att Cider får en ny titel.

Cider "RLD N RLDN F Accounts Vision Of Love.

Dagens fortsättningsbana.

Sen var det då dax för den där gamla och trötta hunden jag har.... Ja kanske inte jätte gammal och framför allt inte trött.
Dagens bana var en riktigt trevlig Avanceratbana inga jättssvårigheter men ändå inte för lätt, ett bra flyt i banan.

Pepsi gick fint och följsamt på uppvärmingen, men sen slog senil Pepsi till, första skylten var sidbyte och det gick bra, hoppet rev hon efter att inte förstått att hon skulle sitta på höger sida, Pepsi glömmer ibland av att hon har hört ordet sitt och ser så där förvirrad ut som bara hon kan. Lite skyltar som gick hyfsat, bland annat backa 3 steg på högersida gick jättebra, så någonting har hon i alla fall lärt sig.

Sidbyte igen och sen började det ordentligt,  strulfia slog till ordentligt, snubblade över skyltar, gick stora omvägar runt skylten, höll på att gå till hunden i honnören, frestelsen var en tygboll och en fleecfläta, fick jobba lite för att hon skulle vara med mig, och höll på att få ett extra varv, men räddade det men var väldigt okoncentrerad på nästa skylt som var sitt, sitt framför, höger ingång och sitt. Eftersom Pepsi aldrig hört ordet sitt, så strulade det från början, men när hon skulle gå runt mig och sätta sig, så springer hon fram till flätan och tar den, superlycklig för att någon lagt leksaker på golvet. Vi som tränat så mycket apportering i våra dar så ville hon förstås lämna den till mig, jag fick henne att släppa den men varje gång jag försökte gå så tog hon den, lika lycklig varje gång, kolla matte en leksak ....
Tillslut kom vi förbi utan leksak i munnen och tragglade oss igenom dom sista skyltarna.
På honnören satt hon fint hela tiden så lite duktig är hon allt min tramsfia.




Nu tar vi lite vila med träningen någon vecka sen ska vi gå på rallykurs. Nu är det dax att börja träna högerhandling med Cider samt träna in lite presition i momenten, Några tävlingar är inte inplanerade förren sent i vår. Vi får se om Pepsi har lärt sig sitt till dess eller om hon även där ska pensioneras. 

Ja ja vi har ju lite tid på oss, att träna och fundera. 

Stort Stort grattis till alla andra som blev godkända idag

Lotta och Wilma (SE U(U)CH RLD F RLD N SE VCH Fire'n Ice Rhythm Divine 
som i dag debuterade i Avancerad och fick en godkänd runda
 
Lotta och Wera (RLD N Fire'n Ice Autumn Leaf)  
som idag debuterade i fortsättningsklassen och fick en godkänd runda,
 
Åsa och Thilda (RLD N SE VCH Hi-Design Absolute Exotic)
som fick sin tredje godkända start i fortsättningsklassen och fick därmed en ny titel RLD F

Jessica och Smilla (LP1  LP2 SE VCH Tikk-A-Ring's Ten Dreams
som fick sin tredje godkända start i fortsättningsklassen och fick därmed en ny titel RLD F

Monika och Elin (SE VCH RLD N RLD F LP2 Mountjoy Nimble Nina)
som i dag fick en godkänd runda.

Grattis tjejer vi ses i avanceradklass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...