söndag 16 februari 2014

Rallykurs


Rallylydnadskurs

Cider (RLD N RLD F Accounts Vision Of Love)
I dag åkte jag och Cider på rallylydnadskurs hos Monika (Kennel Mountjoy). Nu ska vi träna in Avancerad klass och högerhandling för hela slanten, även momenten för Mästarklassen ska tränas in inom snar framtid, har tänkt att jag ska träna in och befästa momenten i dessa två klasser tills valparna har flyttat och vi får börja tävla igen i augusti. Det är målet sen får vi se vad vi hinner.

Har tränat lite högerhandling med Cider tidigare men bara att gå på höger och sidbyten, hon tycker det är lite obehagligt att gå på höger sida och förstår inte riktigt att hon ska sitta och stanna i position.

Det var en blandad kompott med hundar på kursen, två unghundar som precis börjar sin träning i rallyn, ett par äldre hundar som ska befästa nybörjarklassen för att kunna komma ut och tävla. 

Sen var det ett par hundar som skulle börja med fortsättningsklassen och så jag och Cider som tränade för avancerad,

Vi körde på tre parallella banor där alla fick mycket tid att träna och en hel del tips från coachen blev det till alla.
 
Jag ränade på mina skyltar men gick även på fortsättningsbanan för att få lite träning på hinder och frestelse, körde även denna bana ett par gånger då både i höger och vänster handling.

 Vi fick många tips och råd, även lite bakläxa på en del moment som jag slarvat med som sitt framför där Cider gärna vill sitta snett, och på raka sättanden på höger sida.

Efter en hel dags träning var Cider mycket trött och somnade gott på vägen hem.

Fia och Zally var även dom med på kursen,

Pepsi fick stanna hemma då hon löper för tillfället, kanske är hon klar till nästa veckas kurs.

Tack Monika för en trevlig kurs, nu har vi lite att träna på i veckan,
 

Zally (SE VCH Lost'n Found Baby Belle)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...