tisdag 28 maj 2013

Träning


 Då har Ludde åkt hem till husse, det var en mycket trött men gladvalp som efter 4 dagar fick träffa husse igen, kan tänka mig att han sov gott på vägen hem.
 Fick till en hyfsad stå bild på honom efter många försök, han var inte på humör för att stå avslappnat och vackert, däremot bus och lek gick bra.
 När Ludde åkt hem tog jag flickorna med mig för en tur till vår favortisjö, det är en liten sjö som förra året beboddes av en gås, ensam simmade han runt i sjön på dagarna. Men döm om min förvåning när jag för första gången kom till stranden och såg att han hade både fru och barn i år, så vackra.
Blev lite imponerade av hundarna som inte ens gick i vattnet när dom såg fåglarna, sen började vi inte träna förren familjen hade simmat över till motsatta sidan av sjön. Man vill ju inte störa fåglarna när dom har små ungar.
 När jag kom fram till sjön upptäckte jag att jag glömt dummisen i bilen, typiskt, men jag hade en kanin boll, funkade jättebra förutom för Cider på första försöket, hon kunde nog inte företälla sig en simmande kanin, så hon vände när hon nästan var framme och simmade tillbaka till mig. Till Pepsis stora glädje fick hon hämta den, kan säga att där var det ingen tvekan.

 Så när storasyster visat hur man skulle göra så var det inte längre så förvånande med simmande kaniner.... 
Utan Cider apporterade den så duktigt flera gånger både på land och i vatten.



 Vi avslutade kvällen med en promenad och lite snårsök i en slånbärsbuske, det var inga som helst problem för Cider att leta godis bland taggar och pinnar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...