onsdag 15 maj 2013

En härlig kväll


 I kväll när Andreas var på handbollsträning passade jag på att ta en promenad med flickorna, det är ju inte så ofta vi promenerar i Vallentuna centrum så det är en bra social träning. Nära centrum ligger Vallentuna sjön och det var alldeles för frestande för hundarna att inte ta årets premiärbad. 

 Vidare på vår promenad fick Cider ett litet träningspass, idag blev det ett kortare fältsök i skiftet mellan äng och enbacke, vilken fart och stil hon har, samma fart inne bland enarna som ute på fältet. Så duktig min lilla tjej. Pepsi fick gå i koppel då hon är lite vidare och lite "dövare" än Cider och det promenerar en hel del människor i området. 
Härligt var oxå att hela tiden höra fasanerna skrika en bit bort och en hel del duvor och kajor rörde sig i området. Inte för att Cider hittade någon fågel medan vi tränade, men bara miljön och att hon såg dom före och efter höjde nog motivationen en hel del. Ser fram emot att åka och träna jakt med henne snart.
Förra helgen var Cider ute på egna äventyr, hon åkte på lördag em med Camilla Jannesson och hennes mamma för att på söndagen ställas ut på SKK utställningen i Lidköping.
På natten bodde dom på hotel och Cider fick mysa i sängen med dom andra hundarna

Cider ställs fortfarande i Juniorklass och fick där Excellent och placerade sig på en 2:a plats.

Stort tack till Camilla som visar henne så bra.

Själv tillbringade jag lördakvällen på Friends arena på konsert.

Det var säkert dryga 20 år sedan jag var på konsert sist och då såg jag Bruce Springsteen och även denna gång fick jag möjlighet att se Bruce. Han är en fantastisk artist att se live, en sådan energi och så många bra låtar.
Han spelade utan pauser i 3,5 timmar, bland annat spelade han hela Born in the USA albumet, och det är ju det man kan bäst. 
En helt fantastisk kväll.


Här hemma smids det nu nya planer med nya mål. Det börjar närma sig premiär tävling för Cider... Så nu får vi träna mycket så hon förstår vad vi håller på med.

Med Pepsi funderar jag så smått att prova på Lydnaden igen, så vi tränar lite grand i bland varvat med surrar och stå gå runt mm som är i fortsättningsklassen i Rallylydnaden.
 
Är ni intresserade av trevliga valpar efter välmeriterade föräldrar så väntar Pepsis dotter Zally (Lost'n Found Baby Belle) valpar i början av Juni på kennel Hoffedalen

Ha en fortsatt bra vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...