söndag 20 januari 2013

Full fart på tjokisen

Och då menar jag inte matte utan Pepsi som far fram i skogen... Nja kanske inte far fram men hänger fortfarande med oss på promenad.

 Cider, Zingo och Pepsi





Men när dom andra busar sitter hon brevid och tittar, hon är klok hon, min Pepsi.

 Zingo och Cider




Denna vecka har bestått i tunga beslut, tråkiga besked och en hel del extra arbetspass. Men nu när jag har hunnit bearbetat det mesta känns det ändå rätt ok.

Jag sökte tidigare en annan tjänst innom företaget och fick i veckan beskedet att jag inte fick det, en besvikelse men ändå kanske ganska bra eftersom det innebar en enorm arbetsbelastning. Hela prosessen har tagit över 3månader, under den tiden har man inte kunnat gjort så mycket planer. Men nu har jag mitt schema och kan börja planera efter det.

Vi är fortfarande alldeles för få på jobbet och därför har det blivit övertid varje dag, men det är ju bara att bita ihop då det inte är så mycket att göra åt saken. Varför måla fan på väggen och jaga upp sig när det inte går att göra något. Nya chefen börjar 1 mars och då blir det hans problem.....

Det största och tyngsta beslutet var att omplacera Zingo, det är aldrig lätt att ta ett sådant beslut men jag tror det är bäst för henne om hon får komma till ett hem där hon kan få vara nr 1 och inte ha så mycket krav på sig. Jag har inte bråttom utan det viktigaste är att hon får ett bra hem.

Sen har jag några beslut kvar att fundera på, men det är ju en dag i morgon oxå då är jag ledig så jag har lite tid på mig.....

I helgen har jag i alla fall varit ledig och inte haft något planerat förutom Andreas crawlsimskola. Jag och flickorna har tagit härliga promenader, och långa sovmornar, Marcus har haft jour hela helgen och pga det kalla vädret (jobbar med värmepumpar) så har han jobbat 7-8 timmar både lördag och söndag.

Nu tar vi nya tag och väntar med spänning på dom små som anländer om drygt en vecka men redan nu kan man ta en mysstund med Pepsi och känna hur det rör sig i magen, underbart.

Ha en bra vecka

Zingo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...