söndag 13 januari 2013

Vilda djur i skogen

 Ja, då har man arbetat sin första hela vecka för detta år, vi har haft flera sjuka på jobbet så den har varit mycket men som tur är har inte kakelsäsongen riktigt börjat ännu. Hoppas det snart blir bättre på jobbet.
I helgen har jag jobbat på lördagen och på söndagen passade jag på att ta en lång härlig promenad med filickorna i det fantastiska vädret. Jag passade även på att ta med kameran så jag fick lite härliga vinterbilder.


Mitt under vår trevliga promenad så ser jag något svart springa över vägen, det tar ett par sekunder innan jag fattar vad det va, jag samlar i hop hundarna och tar några snabba bilder och så vips så är dom borta igen.
Jag har alltid fått för mig att dom är skymningsdjur och otroligt skygga så jag har inte ens funderat på hur jag skulle reagera om jag träffade på dom, men nu vet jag, lite av en chock och hjärtklappning och lite ångest när jag insåg att jag var tvungen att gå precis där dom sprang över. Men med hundarna i koppel och glatt sjungande en sång passerade vi övergången. Hundarna fick chansen att vittra in helt färska spår och tände till ordentligt, det märks att man har jakthundar. Flickona fick gå i koppel en bit så dom inte skulle dra på spåren för jag vill inte ha 3 hundar som försvinner när dom där djuren är nära.

Ush vill inte ha Vildsvin i "min" skog.


 Pepsi börjar nu så smått fylla ut, hon är galet hungrig, tjuvar till och med saker i händerna på mig, hon har inte riktigt samma tempo i skogen som hon brukar, Så visst är det något på gång i magen för är det bara mat så äter hon något som inte jag serverar....
 
 Pepsi januari -13 och något smalare version i januari -12

Finbesök i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...