torsdag 24 januari 2013

Året utmärkelser Springerklubben



Plötsligt händer det....

Så känns det när man i flera dagar har väntat på uppdateringen på Springerklubbens hemsida.
Vinnarna i "Årets" tävlingen kom på Facebook tidigare i veckan och även ett och annat övrigt resultat.
Men mest är man ju nyfiken om man själv skulle lyckas komma med på någon lista.
Att Zally skulle ligga bra till anade jag då jag tjuvräknade lite. Men årets uppfödare hade jag inte en aning om att det skulle gå så bra.
Men med stor tacksamhet och med ett brett leende på läpparna kan jag konstatera att 

Kennel Lost'n Found 
slutade som 4:a i Springerklubbens tävlingen om 
Årets Uppfödare 2012 


"Zally" Lost'n Found Baby Belle 
slutade som 5:a i Springerklubbens tävling om 
Årets Springer 2012


Jag är fantastiskt glad över mina hundar och mina fantastiska valpköpare som är ute och tränar och tävlar med sina hundar. Åven alla ni andra valpköpare som tar så bra hand om era hundar. Att se att mina valpar kommer till bra hem gör att jag blir inspirerad till att fortsätta träna, tävla och föda upp fantastiska Springer Spaniels.

Dom hundar som var med och bidrog med sina resultat var

"Zally" Lost'n Found Baby Belle ägare: Fia Cederblad & Carina Grandin
"Amber" Lost'n Found Antiqva Ambra ägare Jenny Öhman
"Zingo" Lost'n Found Betty Boop ägare: Veronica Forsberg





Nu väntar vi på en ny omgång Lost'n Foundare som om ett tag kan vara med och hjälpa kenneln mot nya mål.


Pepsi vankar nu runt som ett hängbukssvin, hon är riktigt tjock.
Jag jobbar 2 dagar till och hoppas verkligen att hon inte får för sig att föda för tidigt.

Nästa vecka är jag ledig, ja så mycket jag måste, om valparna kommer tidigt i veckan och mår bra, så går jag och jobbar några timmar i slutet av vecka då vi fortfarande är kort om folk på jobbet.

Ha en skön helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...