fredag 20 juli 2012

Västkusten och kusinträff



Årets semesterresa började i Lindesberg med kusinträff. Vi var 5 kusiner med respektive, barn och barnbarn så totalt var vi 23 personer. Kusin Lotta är en fantastisk festfixare. När vi anlände bjöds vi på fika med ett fantastiskt utbud på fikabröd.

Sen blev det tippspromenad med underliga frågorn och förfriskningar på halva vägen. 
Gissa vem som vann!!! Undra om det beror på att jag och frågorna passade i hop... hihi

Sen var det hopp och lek. Det fanns kubbspel, luftgevärsskjutning, ringkastning och fotboll så det var bara att roa sig bäst man kunde,

Sen var det mat igen grillat med potatisgratäng, sallad och bröd. Till efterrätt blev det jordgubbspaj och glass.
Det blev mycket prat och många glada skratt, mycket god mat och gott att dricka. 

Tack Lotta för att du fixar så vi kan träffas.

Vi stannade hos Lotta till måndag medan dom andra åkte hem på söndagen. Camilla tog mina hundar med sig när dom åkte. Hon skulle bo hos oss så för en gångskull skulle vi semestra utan hundar.

Lite för att vi skulle kunna göra något som inte går när man har en halv kennel med sig.
Högst på önskelistan för delar av familjen var Liseberg. 

Vi campade på marstrands camping, en trevlig liten familjekamping långt ute på ön marstrand på västkusten.
På tisdagen åket vi så till Liseberg vi var där när dom öppnade och gick när dom stängde, så i 12 timmar roade vi oss kungligt med att åka karusell och köpa lotter. 4 kilo center följde med hem och 3 mycket nöjda och trötta barn. 


Är man på semester så måste man äta glass.
Marcus älskar västkusten för där kan man fiska krabba. Han och killarna tillbringade timmar med att meta upp dom små monstrena ur havet, för att sedan släppa i dom igen. Jag satt på stranden i solen och njöt av lugnet.
Jag älskar borgar, fästningar och slott och till min stora förtjusning ligger det en stor fästning på marstrand.
Vi gick på guidad tur och fick lära oss mycket om fästningens kändaste fånge "Lasse Maja"
Sista dagen började med regn efter ett par underbara dagar i solen, men vi hade redan bestämt att vi skulle åka hem så det gjord inget. På vägen stannade vi för att besöka Gothia cup, världens största ungdomsturnering i fotboll. Fotbollslaget Rö med en kompis till våra barn spelade grupp slutspel mot ett tyskt lag. Tyvärr blev dom utslagna men killarna roade sig. Jag är inte ett dugg intresserad av fotboll men 2 x 30 minuter kan jag stå ut med.

På vägen hem stannade vi i Gränna för att titta på polkagristillverkningen och så klart köpa några polkagrisar.


Stort tack till Camilla som tog hand om hundar och hus så vi kunde göra alla roliga saker.
Det är skönt att veta att hundarna har det bra även om jag saknade dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...