torsdag 26 juli 2012

Kvällsbad





I dag tog jag och barnen en tur till sjön för ett kvällsbad och middag på stranden.
Boris och Pepsi var dom utvalda som fick följa med, Boris för att jag ville se om han hade något intresse av  att bada och Pepsi för att hon är en stor insperationskälla för icka så badvilliga hundar. Hon får verkligen badandet att se fantastiskt ut. 
Det är svårt att veta vad hundar som man inte har haft så mycket kontakt med fungerar. Men enligt husse och matte badar Boris jämt. 
Däremot vet jag inte om han simmar med tanke på att han mest vevade med frambenen och såg ut som han höll på att drunkna, jag fick vid flera tillfällen gå fram och hålla honom under magen för att han skulle få i gång bakbenen, men snart lärde han sig och simmade glatt efter mamma Pepsi.

Dummisen var jättekul i vattnen och han hämtade den glatt varje gång jag kastade.




I bland stog Boris bara och tittade på oss och Pespi som badade och stojade, kanske inte riktigt vad han är van med, men han tyckte det var väldigt skoj.




MOR & SON 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...