söndag 3 april 2011

Födelsedags firande

 Idag har det firats ettårsdag, spelats innebandy (Andreas) solialtränat och tränats fält trotts att regnet har strilat ner hela dagen och det är kladdigt och geggit.
Men vad jag älskar att det är barmark, så jag tar gärna lite gegg och kladd.


 Zingo och Pepsi fick varsit paket i dag (det är som med småbarn får en så bör båda få)
Båda två tyckte dom var helt ok redan som oöppnade, dom bar länge runt på dom innan dom ens försökte öppna dom.
 Men rätt så nöjda när dom fick fram presenterna.
Då jag insett att jag har varit för dålig på att ta med mig bara Zingo på saker så har jag nu börjat ta med henne och inte Pepsi (till Pepsis stora besvikelse) så idag var jag ner till Vallentuna för att lämna några filmer, då fick Zingo följa med, vi gick runt på torget förbi tågstationen och sen stod vi bara och tittade på folk i rengnjackor, med paraplyer och på cyklar som gick förbi.

Sen hämtade vi en frustrerad hundmamma och åkte ut i skogen, Zingo gjorde idag ett hyfsat fältsök, hon går lite snävt och tittat lite ofta frågandes på mig, men vi har inte tränat så länge och det är fortfarande svårgått i skogen så när matte får mera fart så får säkert Zingo det oxå.
I dag apporterade hon både vanlig dummi och fågel (kanindummin lämnade vi hemma)
Pepsi satt fast i ett träd medans vi tränade, hon pep och gnällde nästan hela tiden så hon fick inte träna idag.

Kvällen avslutades med tårtkalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-kullen 7 veckor

 O-kullen 7 veckor Nu börjar vi närma oss leverans på dom valpar som är sålda bara en vecka kavar. Vi har en trefärgad hane Lost'n Found...