torsdag 28 april 2011

Agillity

Då var man nybörjare igen.
Jag och Zingo har börjat på agillitykurs.
Agillity ser jätte kul ut men jag har inte ens tänkt på att jag skulle kunna träna denna sport, eftersom jag kanske inte är den smidigaste personen själv dessutom har ett dåligt knä.
Men så insåg jag en dag att jag behövde göra något med Zingo utan hennes mamma.
Hon behöver sosialträning och egen tid, dessutom skulle det börja en nybörjar kurs i agillity hemma i området där jag bor, mycket praktiskt.

Så i kväll har jag och Zingo varit på våran första agillity träning.
Vi fick träna på att få hunden att gå rakt över 2 hinder. (med hjälp av godis och kul personer i slutet)
Samt träna på 3 olika tunnlar, 2 vanliga olika långa samt den platta tunneln.
Zingo klarade hopphindrena ganska bra och tunneln var första gångerna lite underlig tyckte hon, men som den matglada hund hon är så kan man klara det mesta bara man får en 4:e dels korvslant.

Till nästa gång gäller det att träna framåt skick så hon förstår och det nya order "kör"

Det var en kul kväll, men vad svårt det är när man helt plötsligt står där som nybörjare och ska försöka både lära sig själv och en förvirrad hund, men en nyttig känsla då man säkert blir lite självsäker ibland....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-kullen 7 veckor

 O-kullen 7 veckor Nu börjar vi närma oss leverans på dom valpar som är sålda bara en vecka kavar. Vi har en trefärgad hane Lost'n Found...