måndag 10 oktober 2016

En händelserik vecka....

 
Veckan som har gått har verkligen varit händelserik, valparna har öppnat ögonen och nu går dom så smått runt i valplådan och skäller på varandra. Dom växer och frodas alla 5 även om en del sätter i sig lite mer mat än andra.
I morgon blir valparna 3 veckor och första avmaskningen och kloklippningen är nu avklarad.
 
Mina små underverk

I lördags var det dags att äntra rallybanan igen, denna gång åkte jag till Eskilstuna för att gå dubbla mästarklasser med Cider.
Första banan såg inte så krånglig ut men när man väl började få kläm på den så var den svårare än man trott. Många sidbyten, stå framför backa, sitt stå lämna kalla in, frestelsen, backa 3 steg, många skyltar som Cider har lite svårt för. Som tur var var det ligg på höger sida i honnören.
 
När vi väl gick banan så funkade alla svåra skyltar bra, hon backade rakt och fint, både på sidan och framför, stod still tills jag kallade in, det vi däremot inte klarade var sit sväng vänster sitt, där la hon sig ner i ena sittet, sitt kalla in över hinder, Cider sprang bredvid, sen la hon sig ner i 2 sättanden till så bara det är -40 poäng, sen hade vi lite bristande samarbete på några skyltar så totalt 46 poäng fick vi i hop.
 
Runda 2 kändes från början svårare, det var 3 sidbyten bakom, totalt 6 sidbyten,backa framför, backa på sidan 2 ggr mm, men väl på banan kändes det ganska bra, tror inte jag fick några -10 (fel övning) så kände att det kunde vara på håret att det blev godkänt. Jag packade i hop så fort jag var klar på banan och åkte hemåt, han inte vara med på någon av prisutdelningarna eller få mina protokoll, skulle nämligen vara i Stockholm kl 19 för att äta middag med mina kollegor och fira Robert som fyllde 40 år. och sista starten var halv 4 så lite tigt om tid då det tar nästan 2 timmar hem.
 
När jag väl kunde kolla resultaten för start 2 så såg jag att vi faktiskt hade klarat godkänt resultat, denna gång med 71 poäng, så nu har vi 2 godkända runder i mästarklass.
Är så glad över min Cider.
 
Cider och jag

 
Tidigare i vecka var jag och Monika till Carina på kennel Hoffedalen och tittade på valpar (nu ska ni höra hur krångligt valparna är släkt med mina hundar)dom är Pepsis barnbarnsbarn, Gins halvsyskon på pappas sida och Loka är halvmoster till valparna....
 
 
Det var 10 härliga valpar, det fans en och annan som hade kunnat hamna i fickan på vägen hem bland annat en av tikarna fastnade jag för.
 
En så fin Hoffedalenbebis

 
Vi hann fira 2 födelsedagsbarn förra vecka en på fredagen och en på lördagen så lite hektiskt har det varit, ja dessutom har jag ju jobbat heltid med kort om folk på jobbet.
 
Denna vecka blir förhoppningsvis lite lugnare.
 
Ha en bra vecka!
 
Sötnosarna
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...