söndag 23 oktober 2016

Den värsta väderhelgen på hela hösten.....

 
Redan i augusti blev jag tillfrågad av Springer Östergötland/Småland om jag ville hålla nybörjarkurs i jakt hos dom. Första lediga helg jag hade var denna helg. Så sagt och gjort åkte jag till Östergötland i lördags morse. Det var mulet på vägen men uppehåll, men när jag passerade Norrköping började det regna, temperaturen var under 4 grader och det blåste massor. Väl framme i Borensberg så blåste det halv storm och var blött och kallt. Men vad gör det när man får göra det som är roligast....
 
Det var ett glatt gäng på 8 stycken som fick gå igenom grunderna i jaktträning under 2 dagar.
 
Vi frös, blev blöta, tränade, pratade och lärde oss massor.
 
 
Tack till Peter Lanning för jag och Gin fick bo hos dig.
 
Tack till Springer Östergötland/Småland för att jag fick komma till er och hålla kurs.
 
Störst tack till alla härliga deltagare som kämpade på i det dåliga vädret, ni är ett härligt gäng och jag hoppas jag kunde inspirera er till att fortsätta träna era hundar.
 
 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...