söndag 14 juni 2015

Utställning i Högbo

 
Idag begav jag mig med dom yngre flickorna till Högbo bruk för SSRK utställning.

 
 
Loka och Cider åkte båda två ut med Very Good, Loka kan jag förstå men att Cider skulle få VG var för mig en överraskning jag kunde varit utan. domaren tyckte hon var jättefin men för liten, så det var bar att tacka för sig och komma igen en annan gång för en annan domare, tyvärr hade SSRK Gävleborg hårda bestämmelser för att få vara med i jaktfinalen, då måste hunden fått CK, så där fick vi inte vara med.
 
 
 
Däremot lilla Gin lyckades riktigt bra.
Det var 3 tikar i valpklass 4-6 månader och Gin vann klassen med HP
sen var det dags för BIR & Bim valp där mötte vi en söt liten hane på 4 månader.
Gin slog till och blev BIR.
 
 
Efter en lång väntan i det kalla och blöta vädret, dock med trevligt sällskap så var det då dags för BIS finaler.
 
Valpklass 1 startade, vi var 4 valpar i åldern 4-6 månader vi fick visa valpen en och en och sedan springa ett varv. Sen började dom placera valpen på 4:e plats sen på 3:e plats, sen var vi bara två kvar. Efter en spänd väntan så slutade det med att Gin blev BIS valp.
Så lycklig över min lilla Gin som kanske inte är så liten längre men hon är ju minst i familjen.
 
I ett lyckorus åkte jag dom knappa 20 milen hemåt, stannade på skogen på vägen och gick en prommis med flickorna som skitade ner sig efter alla konstens regler.
 
 
Det är ju klart man ska ha med sin bästis när man firar sin vinst.
 
 
Så nu kan vi stänga ett kapitel i boken om Gin då hon blir 6 månader i morgon och därmed byter klass på utställning, sen får vi se om vi hinner komma ut på några utställningar under 6-9 månaders klassen.
 
På 3 utställningsstarter så har jag och Gin lyckats få i hop
 
BIS Valp SSRK Högbo bruk   
BIS Valp Östgötas Open Show
BIS 2 Valp Östras Open Show
 
Fantastiskt resultat av en fantastisk liten hund.

 
Nu har jag ingen BIS bild från dagen ännu, men hoppas den kommer snart, så det får bli en vanlig bild på lilla Gin
 
Gin 5 månader



Dagens rosettskörd

BIS Valp Östgöta Open Show

Gin BIS 2 Valp Östras Open Show
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...