söndag 14 september 2014

Ny vecka nya resultat.

 
Som jag har nämt tidigare i bloggen så har jag en enorm arbetsbelastning på jobbet just nu. Jag har jobbat sedan i söndags utan något ledigt, dessförinnan har jag haft aktiviteter (prov och tävlingar) flera helger, så några sovmornar har det inte blivit på länge, nu går jag in i en vecka som jag kommer att jobba ytterligare 6 dagar så totalt blir det 14 dagar, sen är jag ledig på söndag men då ska jag figga på Östras MH och det är inga sovmornar det inte.
 
Men slutgnällt om det, i veckan har jag och hundarna bara försökt att ta det lugnt efter alla tävlingar, vi har gått långa skogspromenader och Loka har fått besöka valstugorna på Vallentuna torg för lite socialträning. Men i torsdags var det dags att ställa Cider på trimbordet igen inför helgens utställning.
 
Det var inte så mycket att trimma då detta var 3:e gången på 4 veckor men lite vill man ju putsa, sen blev det bad och täcken på. Cider är så lycklig när hon får stå på trimmbordet och man pysslar bara med henne, duschen däremot är inte lika poppis.
 
Fredag kväll skjutsade jag Cider till Fia och Zally som så snällt skulle ta med henne till SKK utställningen i Gimo.
 
Själv skulle jag jobba hela lördagen, det är hemskt att bara sitta och vänta på resultat, men jag låg så mycket efter på jobbet så jag hann inte fundera så mycket-
 
Så kom då tillslut resultatet i debuten i jaktklass blev Cider
 
1:a med CK jaktklass.
3:a BTKL med Reserv CACIB
 
Jag blir så himla glad.
 
Stort tack till Camilla Jannesson som alltid visar Cider så himla fint och till Fia Cederblad och Carina Grandin som tog med henne på utställningen. Jag är så tacksam.
 
 
Finaste Cider
Zally (Lost'n Found Baby Belle) visades också och fick Excellent men ingen placering i en stor öppenklass.
 
Fina Zally
Söndagen började jag med att åka och rösta sen i väg till skogen och la ett spår till Cider, sen var det jobb mellan 11-16 väl hemma gick jag spåret med Cider vilket gick jättefint, hon briljerade i vinklarna och svävade bara ut lite på bloduppehållet, så nöjd att hon har börjat spåra så bra och fokuserat. Sen blev det en skogsprommis med alla 3. Så härligt att efter en lång arbetsdag få rensa hjärnan med en skogspromenad.
 
Väl hemma så packade jag och Loka lite änder, från årets andleverans, Loka tyckte först att det var lite läskigt med 10 döda änder i en stor hög
 

Men lite intressanta var dom allt.
 


 
Sen ska ni tro att hon hjälpte mig att packa dom, eller inte dom var hennes allihopa, jag fick inte lägga ner dom i påsar för då tyckte hon att hon skulle ha dom ,
 
 
Det gäller ju att passa på att träna när man har nyskjuten and hemma så det blev lite apportövningar med Loka, hon bar ande så stolt med ett så fint grepp, är så stolt över lilla Loka.
 
 
Nu är det snart dags för att se valresultaten och sen blir det sovdax med sovmorgon till 7.00 i morgon,
i veckan ska jag ta tag och börja träna rallylydnad igen, det har ju bara varit jakt och viltspår en tid nu. Det ska bli så kul, vi har en övning som vi måste få kläm på och det är backa 3 steg på vänster och höger sida, hon vill gärna backa snett, och går vi mot en vägg eller staket så blir hon låg och känner sig klämd så vi måste få in det på fri mark.
 
Ha en trevlig vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...