torsdag 4 september 2014

Mer resultat

 
 
Just nu har vi kampanj på jobbet, nu och 2 veckor framåt, vi är 6 anställda inklusive chefen och vi har öppet på 2 våningar från 6,30-18 så det krävs lite personal, nu är en långtidssjukskriven och en är hemma med jordens förkylning, så det där med ledighet känns långt borta.
 
I dag var det vattenprov i Enköping på em, och jag förhandlade mig till en ledig em, med resultatet att min enda lediga dag på länge (förutom på lördag när det är Östra Cup) blev bara en halv ledig dag, fram till den 21 september.
 
Men den smällen får man ta då, för i måndags kväll anmälde jag mig till vattenprovet och nybörjarvattnet.
Cider har ju redan ett godkänt nybörjarvatten, men då hon har varit lite tveksam för båten mm så tänkte jag att om jag gör nybvattnet så kanske hon tänder till lite.
 
Sagt och gjort, jag och Cider startade som nummer 1 i nybörjarvattnet och skott, kast gick jättebra, hon simmade lugnt ut och tog anden, i vingspetsen, jävla skit tänkte jag, hon som inte vill ta upp på marken, hon släppte fågeln första gången i vattnet vid stranden, jag fick henne att ta upp och hon släpade upp den på land där greppade hon om och tog längre in på vingen, kanske inte den vackrast apporteringen men jag fick anden.
 
Till vattenprovet bytte vi plats där var det vass och näckrosor men fin igång och helt ok vegetation att simma i. Båten låg lite dold i vassen så Cider hade fått fågeln i näsan innan hon såg båten och då var det ingen tvekan vad som var viktigast, anden levererades in med ett snyggt bröstgrepp och matte fick den i handen. Hon är så duktig lilla Cider.
 
Cider ( RLD N RLD F Accounts Vision Of Love)
 
Godkänt Vattenprov
Godkänt Nybörjarvatten
 
 
Stort grattis
 
Monika Jansson
&
Peggy ( Mountjoy Painted Peggy)
Godkänt nybörjarvatten
 
Samt
Ruth (Mountjoy Rebellious Ruth)
Godkänt vatten och godkänt nybörjarvatten
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...