onsdag 22 januari 2014

Rallyträning och kurs


Nu är det tätt mellan bloggarna och rallyträningarna. I måndags var jag tillbaka till ÖBK för rallyträning med syster Carina och hennes träningskompisar.
Vi ställde upp skräckbanan från Kista och gick den ett flertal gånger.
 
Pepsi skötte sig riktigt bra och klarade alla moment, ja inte på samma omgång men alltid något. Det känns som om vi börjar komma överens jag och Pepsi nu och hon börjar förstå vad jag menar.

Cider fick gå samma bana även om jag gjorde andra övningar där det var avanceratskyltar. Hon hoppade glatt även denna gång. 

Nu blir det kvällsträning i köket resten av vecka. 

Nu har jag även anmält mig till en rallylydnadskurs, jag tycker att det är jättekul att gå kurs, men gör det alltför sällan. Tänkte ägna kursen åt att lära in högerhandlningen med Cider som snart ska upp i avanceratklassen.

Det finns platser kvar på både Rallylydnadskursen och Grundkursen med jaktinriktning som hålls i Februari.

Rallylydnadskursen är den 16:e och 23:e februari, den är anpassad för alla nivåer, från nybörjare till mästarklass. Öppen för alla raser

Grundkurs med jaktinriktning är den 15:e och 22:a februari, inga förkunskaper krävs. Öppen för Spaniel och retriever.

Två bra kurser för dig som vill träna med din hund.

Se mer information på www.springerostra.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...