onsdag 21 september 2011

Godkänt Vattenprov

Zingo (Lost'n Found Betty Boop)

I dag var det dax att åka till Adelsö för Springer Östras årliga vattenprov.
Med mig hade jag Pepsi och Zingo.
Pepsi har ju redan klarat båda klasserna så henne hade jag bara anmält till Vattenprovet medans Zingo var anmäld till både Enkelt vatten och Vattenprov.

Zingo (Lost'n Found Betty Boop)

Zingo var först ut av mina hundar i Enkelt vatten.
Hon satt fint i skott och gick försiktigt ut i vattnet, simmade ut och tog anden, väl på stranden så kom hon så fint och gav mig fågeln i handen. Precis som det ska vara.
GODKÄNT ENKELT VATTEN

Detta innebär nu att Zingo har ett
GODKÄNT GRUNDPROV
då det krävs både fält och vatten prov.

Kanon jag var redan nöjd med dagen, men fortfarande återsod det två starter.
På vattnet var jag väldigt tveksam om Zingo överhuvud taget skulle kliva i när fågeln ligger dold i vassen.
Efter ett omskick så gick hon så fint ut i vattnet och tog sedan fågeln och levererade i hande.
Jippi
GODKÄNT VATTEN

Pepsi (SEVCH Accounts Opportunity)

Pepsi startade bara vattenprov, hon satt fint i skott och kast, gick lugnt ut i vattnet och hämtade anden, klev upp på stranden och levererade i handen.

GODKÄNT VATTEN



Zally (Lost'n Found Baby Belle)


Zally och Fia var oxå med, Zally skötte sig så fint men för dagen tyckte hon nog att matte kunde hämta sina fåglar själv i strandkanten, otur då vi vet att hon kan leverera så fint till matte.
Men hon är ju så ung fortfarande så tid finns att träna vidare på.



Zally (Lost'n Found Baby Belle)

Mina fantastiskt duktiga flickor


Dagens godkända ekipage i vatten och enkelt vatten.
Stort GRATTIS till alla

Tack för en trevlig dag.

Bilder finns på länken nedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...