måndag 26 september 2011

Fältträning

Zingo (Lost'n Found Betty Boop)

Efter förra veckans framgångar på vattenprovet så tog jag och hundarna ledigt ett par dagar.
Men efter att tillbringat nästa hela söndagen i en ishall när sonen spelade bandy så bara måste jag få komma ut och träna.
Planen för helgen var att introducera kanin i hundarnas träning.
Dom bara älskar kanindummyn, men det är ju lite skillnad på en riktig kanin.
Båda hundarna fick börja på en lång apportering på kanindummy sedan på nästa skick så la jag ut kaninen istället, gissa om dom såg förvånade ut när det var något annat där i gräset.
Pepsi luktade och tittade men sedan apporterade hon den fint till mig.
Zingo var lite mer tveksam och behövde komma till mig någon gång för att få stöd och uppmuntran, ja lite övertalning oxå. Till slut bestämde hon sig ändå att den gick att bära till matte.

Så duktiga hundar.

Båda hundarna fick sedan gå ett fältsök var.

Zingo (Lost'n Found Betty Boop)

Zingo (Lost'n Found Betty Boop)

Pepsi (SE VCH Accounts Opportunity)

Pepsi (SE VCH Accounts Opportunity)

Pepsi (SE VCH Accounts Opportunity)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Du är så himla duktig med jaktträningen på dina hundar!
    Kram och lycka till!
    Lena och vovvarna!

    SvaraRadera

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...