söndag 14 augusti 2011

Många tunga funderingar....

Denna vecka har varit tung både i och med att semestern tog slut och jag började jobba och så har jag funderat på mig och mina hundar.
Många tankar har snurrat i huvudet, är jag på rätt väg med min hundavel?, orkar jag med det enorma engagemang som krävs av en bra uppfödare?, orkar jag lägga ner så mycket tid på träning med mina hundar? Har jag den viljan och kunskapen att nå dit jag vill? Har jag tid och ork? Tillför jag något som springer ägare/uppfödare? Vad kan jag göra för rasen som inte alla andra redan gör?

Många och tråkiga frågor har snurrat i huvudet, men tack vare goda vänner och långa samtal så inser jag att, ja jag orkar, ja jag kan, och framför allt ja jag fortsätter, så istället för att bryta i hop så biter jag nu i hop och tar tag i det som verkat jobbigt och ser åter igen fram mot hösten och alla aktiviteter, jag har ju en fantastisk hund i Pepsi och Zingo artar sig ännu alldeles utmärkt, jag har engagerade valpköpare som kommer på aktiviteter, tränar sina hundar, skickar rapporter eller bara älskar sina hundar, jag har en underbar familj som kanske inte hjälper till så mycket med hundarna men aldrig gnäller när jag åker och tränar.
Framför allt har jag dom bästa av vänner som kommer med goda råd och positiva och konkreta tips och råd, som säger åt mig att jag är dum ;-)  eller bara lyssnar.

Tack alla!!

I dag söndag var jag till Rimbo för att titta på min första Rallylydnads tävling, tyvärr hade jag helt missat att anmäla själv, så jag fick åka dit som publik.
Det var en hel del folk där som jag känner bland annat Monika och Meta som debuterade i fortsättningsklass.
Rallylydnad är en ny (officiell) tävlingsgren, det var en avslappnad och trevlig stämning på och omkring tävlingsområdet.
Det är en gren som kom till för den "vanliga" hundägaren, det bygger på följssamhet och glädje.
Så småning om ska även jag komma ihåg att anmäla så jag oxå kan prova på denna nya hundsport....

Monika och Peggy (RLDN Mountjoy Painted Peggy)

Monika och Elin (RLDN SEVCH LP2 Mountjoy Nimble Nina)

STORT STORT GRATTIS
till Monika med Peggy och Elin
 som klarade godkänt med båda hundarna


Även Stort grattis till Meta och Lilla My som även dom klarade godkänt i fortsättningklassen.


Och sist men inte minst dagens segrare syrrans kompis Catherine med Xanto som vann klassen med dom imponerande poängen 100 (av 100)
Stort Grattis


1 kommentar:

  1. Härligt att höra att du har fått "NYA" krafter. Kram Monika

    SvaraRadera

O-Kullen flyttar

 Idag var det dax för O-kullen att börja flytta Det var 3 stycken som åkte med sina nya familjer. Alla 3 kommer att bo i Vallentuna så jag f...