fredag 29 juli 2011

Vattenträning

Veckan som gått har all tid och energi gått till vårat jätte tomt projekt.
Det rensas, klyvs och staplas ved, det fyttas blommor och staket, det blir nog jätte bra när det blir färdigt....

Lite tid har även lagts på Zingos apportering, mest då på avlämningar.
Avlämningar tränar jag alltid på land först innan jag kräver fina avlämningar i vatten. Så varje kväll denna vecka har jag suttit på en pall i trädgården (den lilla jag har just nu) och kastat fågel.

Det går bättre och bättre men hon är inte jätteförtjust i mås som har varit veckans träningsfågel.
Imorgon ska jag ta fram en duva och se om den är roligare.

Zingo

 I kväll åkte jag till sjön för lite vattenträning och kvällsbad.
Jag började med träningen och Andreas började med bad, så i dag blev det apportering med störning i vatten, men mina hundar är så vana att dom bryr sig inte.

Zingo fick börja med and och gjorde tre perfekta avläningar. Jätte duktigt av henne.
Sen kastade jag den, inte så populära, måsen och hon simmade så fint och hämtade den men övergav den sedan på stranden, inte ett dugg intresserad. Hum nu får det bli ännu mer mås träning. 

Zingo

Pepsi var ju så klart sugen på lite jobb, framför allt när Zingo får börja, Pepsi är ju duktig på vatten men kan slarva lite med avlämningar, hon har fått träna "håll kvar" i veckan men när detta är så nytt för henne så la jag inte in det kommandot idag på vattenträningen. Det är bättre att träna mer hemma så att hon förstår kommandot ordentligt innan jag använder det i en jaktsituation.

Pepsi

Sen tog vi oss alla ett kvällsdopp, Pepsi simmade som vanligt hela tiden men till min stora förvåning så kom även Zingo i och nöjessimmade en stund. Det kanske blir en badgalning av henne i allafall.


I går flyttade vi våran 15 m² stora friggebod, den ska nu få bo på parkeringen i stället för på tomten vilket blev mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...