söndag 27 maj 2018

En lugnare vecka


Denna vecka blev lite lugnare.
Första och enda hundaktiviteten som var planerad var utställningen i Gimo, ja sen är det ju lite fix som trimmning och bad innan. 
I fredags firade vi mamma som fyllde år med trevlig middag.

Vi har fortfarande världens värmebölja så det blev en svettig utställningsdag men hundarna klarade sig bra.
Lovad dom att vi skulle åka och bada när det var klart och det gjorde vi.

Resultatet blev bra.
Eevee (Lost'n Found Eevee) vann unghundsklassen med Excellent.
Gin (SEVCH RLDN RLDF Mountjoy Unclouded Unity) vann jaktklassen med CK opl i bästa tik.

Eevee


Gin


Lilla söta Elsa var med oxå men föll inte domaren i smaken denna dag

Men kul är det att springa vänstervarv

Vi gör allt tillsammans




På söndagen så åkte jag och firade mamma på morsdag och tog några hundar med mig. Jag stannade vid min favorit sjö och tränade Dooley's på att simma och tänk så bra det blev.
Nu simmar hon utan tvekan.
Det blev en skön stund vid sjön.

Träning med störning

Dummytjyven

Hon som är nybörjare på simmning

Eevee

Så vackra men ack så nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...