måndag 12 september 2016

Till minne av Pepsi



Den dag det är dags för att ta ett sista farväl av en fantastisk vän är alltid tung, men när man är hundägare så måste det beslutet tas, Pepsi blev en dag dålig, troligtvis livmodersinflammation, hon blev snabbt dålig och därför tog jag beslutet att hon skulle få somna in.
 
 
Det är nu 2 veckor sedan hon lämnade oss och nu kan man så smått börja minnas allt roligt vi hade tillsammans.
 
Pepsi var min läromästare eller vi lärde oss massor med saker tillsammans hon och jag.
 
Kärlek vid första ögonkastet, Pepsi 5veckor
 
Pepsi badar första sommaren, vattenpassionen fanns kvar hela livet

Även passionen att skita ner sig fanns kvar hela livet

Andträning när man är lite.

Pepsi 8 månader

En ung Pepsi

Pepsi i höstlöv

Dagen då vi provade på Grundprov, hade aldrig tränat pipa, men det gick det med.
Godkänt resultat :-) Det var här en lång jaktkarriär började.
 
Full av tok och bus

Pepsi gav oss fantastiska valpar här är A-kullen

Min första Viltspårchampion

2:apris i Nybörjarklass jaktprov i Fjugesta, hon hade sedan tidigare ett 3:e pris

Jaktprov Fjugesta

Delar av B-kullen

Många starter på östra Cup blev det genom åren,

Pepsi blev första hund som blev godkänd på Nybörjarprov B, när den klassen kom.

C-kullen 4 st sötnosar blev det denna gång. 19 st avkommer blev det totalt efter Pepsi.

Östra Cup

Bästa Jakt öppenklass och bästa DP öppenklass Östgöta Cup 2013
 
Ett 3:e pris i lydnadsklass 1 blev det.
En och annan utställning hann vi med på 10 år, Pepsi kanske inte var den snyggast springern i världen, men hon fick i hop 2 CK och blev BIS jaktmeriterad flera gånger, på sin sista utställning fick hon Ck i veteranklass och blev BIM veteran.
Pepsi på rallybanan, hon klarade 3 titlar i rallylydnad.

Simma var det bästa Pepsi visste, hon var en riktig nöjessimmare.
 
Tyvärr fick jag inga barnbarn efter Pepsi men Zally ( Lost'n Found Baby Belle) fick 9 valpar på kennel Hoffedalen.
Sen har även dessa valpar fått valpar så i dag finns den 2 kullar med barnbarnsbarn efter Pepsi, det ska bli så spännande att följa dessa små.

 
Full fart på Pepsi ända in i slutet.
Idag får min två första ESS leka och busa tillsammans igen.
Pepsi & Tussan

Jag tackar för 10 fantastiska år.
 Jag har fått lära mig massor, blivit av med mycket mat från bänkarna i köket, slitit mitt hår när hon efter många år skulle lära sig högerhandling, haft fantastiska stunder då alla träningstillfällen har gett resultat och allt bara fungerat.
 
<3 Min älskade PEPSI <3
 

 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...