söndag 29 mars 2015

En händelserik vecka

 
Ja slutet av veckan i alla fall.
 
I torsdags tog jag hundarna och åkte till Vallentuna BK för lite torsdagsträning och medlemsmöte.
Först tränade jag Loka, hon fick gå fot med störning av andra hundar, vi tränade med rallyskyltar, det gick riktigt bra, hon orkade koncentrera sig ganska långa stunder.
 
Sen blev det Ciders tur, vi körde igenom en del av mästarklassmomenten, en del gick bra en del mindre bra.
Sen blev det dags att gå in i klubbstugan då var det Gins tur att följa med, hon tyckte det var lite otäckt men mutades med lite bulle.
 
Vi lyssnade noga på  information om Nose Worke som lät lite spännande, hoppas att Gin koncentrerade sig på hur man gjorde så hon kan när vi börjar träna ;-)
 
På lördagen tog jag en lång promenad med dom stora flickorna, på vägen ut i skogen la jag ett personspår med 3 vinklar och 10 apporter till Cider som vi gick på efter promenaden.
 
Cider plockade flera apporter spontant och gav dom till mig, några plockade hon bara upp och bar med sig en bit, och några missade hon. Är så glad att dom var intressanta även fast det var första gången det inte låg godis under dom.
 
 
På kvällen åt vi middag och spelade kort med goda vänner.
 
Söndagen tillbringades hos Monika på valpträff för U kullen.
Det var 6 av 8 st valpar med och vi fick träna på lita allt möjligt, jag hade fåglar med mig som valparna fick prova att apportera, alla var intresserade och dom flesta bar dom spontant.
 
 
Efteråt blev det lek och bus, kan lova att det var trötta hundvalpar efter ett par timmar.

 
 
Så kul att träffa alla ägare till valparna och prat hund i flera timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...