måndag 22 september 2014

Nu är hösten här

 
 
Idag inledes hösten med regn och rusk, det är kallt och mörkt ute, men det hejdar inte oss hundmänniskor.
 
I dag tog jag Loka med mig och åkte till Österåkers bk för lite måndagsträning, i dag var det tema trickträning med Agnes Molin. Jag och Loka var mest där för att socialträna, men lite grann lärde vi oss, hon kan nu nästan vacker tass, mellan tricken, när dom lite äldre hundarna tränade på fina trick  så tränade vi lite rally kontaktövningar bland hundar som hoppade och skuttade.
 
Hon är så duktig, hon har helt klart fattat front i rallyn sitter så fint framför mig, hon kan med lite uppmuntran gå fint några steg både på höger och vänster sida.
 
Hon såg några hundar som inte såg ut som dom där hemma, dom skulle man skälla lite på, men sen insåg hon att dom var ganska spännande.
 
Dom andra två fick en skogspromenad med husse.
 
Loka i skogen förra veckan

Loka

I söndags var jag B figge på Östras MH på Vallentuna BK
det är alltid lika spännande det där med MH i alla fall när man är på plats, när väckarklockan ringde kl 6,30 var det inte lika spännande. Men när man väl är där så är det så kul att se alla olika hundar, och deras reaktioner. Det var 2 av Pepsis barnbarn  med, jätte härliga hundar med massor av leklust,
Ellan från C-kullen (Lost'n Found Chevelle) var också med, hon lekte så fint, jagade lilla bytet och bar det hela vägen tillbaka, aktiviteten gick bra, avståndsleken av inte så spännande, dumpen var skitfarlig men var ju bara en overall tillslut, skramlet lika så, skitläskigt men helt ok sen, men sen kom spökena, och dom var inte ok, då orkade Ellan inte mer, Therese bröt provet där för att inte förknippa skott med dom farliga spökena, nu ska Ellan få mogna lite så provar vi igen till sommaren.
 
Men jag är glad över att se att allt annat gick bra, att hon lekte så fint.
Det är en glad lite tjej som inte gillar spöken och det kan man ju förstå.
 
 

Ellan och testledaren Camilla leker

Lite dragkamp

Titta matte vad jag hittade

Nej du jag håller mig här borta
 
Vad är det som skramlar i skogen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...