söndag 11 maj 2014

En händelserik helg

Detta har varit en hektisk helg. Det började i fredags när Rose Marie (ägare till valparnas pappa Erk) var och tittade på dom små. 
Det blev mycket gullande och pussande på dom små som var lite trötta men vad gör det när man får gulla med valpar.

Efter det var vi bjudna på kalas för en av vännernas son som fyllde 19 år, jag och Marcus åkte dit, Andreas åkte på skoldisko. 

På lördag morgon typ vid 4,30 åkte Marcus och fiskade med en kompis och jag åkte flera timmar senare för att tävla rally.
Såg redan när jag läste banan att det skulle bli svårt, starta med spring och hopp, är väl inte Pepsis starka sida, då hon lätt laddar lite mycket. 


 Startade som nr 7 och mycket riktigt så gick det åt fanders. Efter hindret drog hon på några sädesärlor som snällt spatserade på banan, men jag fick tillbaka henne och vi fortsatte, hade väl lite småmissar men helt ok, men så när vi började närma oss slutet så hittade hon nya fåglar men denna gång utanför banan och det blev en solklar diskning. Men körde färdigt banan som träning.
Honnören var ligg på höger sida och den gick super, inte ett enda avdrag.

 Jag avvek från tävlingen så fort vi var klara, åkte och handla,
Sen hem och städa, laga mat mm för på kvällen hade vi kalas för mig och Andreas som fyllde år i veckan, 25 personer på middag, en jättetrevlig helg.
 Söndag morgon stod klockan på 8,00 (gick  och lade mig kl 2,00) så det var bara att stiga upp.
Jag åkte till Märsta Sigtuna BK för att titta på BPH, det var Monika Jansson och Mountjoy Rebellious Ruth som gick. 
Jätte spännande att se ett BPH, kanske lite mer publikvänligt och överskådligt än MH.







Väl hemma igen så gick jag och sov en stund och vaknar med jätte ont i ryggen, det sitter en låsning i ena höften så jag kan inte riktigt räta på mig. Typiskt att kiropraktorn ska vara sjukskriven just nu.

Försökte fota valparna men nej, det gick inte så bra, förstår inte hur folk kan få snygga stå bilder på 4-5 veckors valparn.

Kanske var inte jag så tålmodig pga rygg ont men några få bilder blev lite söta.



Nu är det sovdax, ska bli så skönt att vara ledig i morgon, hoppas ryggvärken släpper under natten.

Ha en bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Doftprov

 Måndagen den 25/3 åkte jag, Kir och Gin till Vällingby BK för doftprov Det var ganska få starter och alla kom i god tid så vi var klara när...